Miért add meg ügyfeleidnek a bankkártyás fizetés lehetőségét B2B környezetben?

Kategória: publikálásra vár | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Vedd elő a B2B környezetet. Kavarj hozzá egy számlázóprogramot és hevísd fel néhány nehezen kezelhető és szétszórt ügyféllel, majd nagytételű kifizetések külön kezelt munkafolyamataival összerázva végül add hozzá a cégek utalásos fizetési óhaját. Máris kész az a rémálom-főzet, amelyben lehet te is élsz. Miközben ügyfeleid számottevő összeget spórolhatnának, ha lehetővé tennéd nekik a bankkártyás fizetést egész évben. De a legizgalmasabb az, hogy te akár évi 120-210 ezer Ft-ot is spórolhatnál vele. Miért a bankoknál és nem az Adrián költöd el ezt a pénzt?

 

Miért add meg ügyfeleidnek a bankkártyás fizetés lehetőségét B2B környezetben?

Minden cégnél van egy közös pont. Kitalálod mi az?


 

Minden cégben van néhány közös pont.
Mindegyiknek van adószáma. Mindegyiknek van egy góréja (legalább egy jó esetben), és mindegyiknek van bankkártyája. A legtöbb cég mégsem használja elég gyakran azt a bizonyos kártyát.
 

Pedig bankkártyás fizetéseikkel akár 45 napig visszavonható fizetést tudhatnának magukénak, miközben a banki utalási díjat sem kellene fizetniük; és akár a számlát is megkaphatnák azonnal. Tisztán, félreértések nélkül. Helyette inkább az utalást választják, ami során a pénzt nem lehet visszaszerezni és még a bank is megterheli a számlájukat.

 

Előtted van Emese, az asszisztens? Aki aznap harmadjára ül le mérgesen az asztalához, ezért kissé szétszórtan az állát is elhagyja az asztal alatt, amikor leesik neki, hogy rosszul utalta el az összeget.

 

Majd a lelombozó főnöki komment hatására igyekszik szürreálisan termékeny transzba kerülni, hogy visszakönyörögje valahogyan a célszemélytől a tévesen elutalt nullákat.


 

Te vagy a cég, miért érdemes neked megadni a bankkártyás fizetés lehetőségét az ügyfeleidnek?

 

Ha milliós tételeket utalva fizetsz, akkor nem kevés pénzt teszel a bankok zsebébe. Évi 120 000-210 000 Ft a költsége egy átlagos cégnek (ügyfeleid sem kivételek).Van olyan bank, ahol havi x db átutalást is elvárnak, különben büntetést kell fizetned. Az utalási költségeknél pedig nem mindegy a minimumérték sem.

Azok a cégek ugyanis, amelyek sok kis összegű utalást bonyolítanak, összességében többszörös költségű kiadást könyvelhetnek, amit a százalékos érték alapján számítanak ki. Kezdő vállalkozások esetében még nehezebb lehet dönteni.

 

Miért add meg ügyfeleidnek a bankkártyás fizetés lehetőségét B2B környezetben?

 

A banki átutalás ugyanolyan szolgáltatás, mint például a céges telefon. Meg kell fizetni. Vannak bankok, amelyek tranzakciók száma után kérnek pénzt az utalásért (összegfüggetlen), másoknál az utalás összegére vetítve végzik el a feladatot.

 

 

 

A bankkártyás fizetéssel ellenben a pénzedhez juthatsz akár 5 másodperc alatt.

Erre már az MNB is áldását adja.

Az MNB Pénzügyi Stabilitási Tanácsa 2016. december 13-án elfogadta az azonnali fizetési szolgáltatás szabályrendszerét.
Azaz 2019. második felétől a 10 millió forint alatti fizetéseknek 5 másodpercen belül el kell jutniuk a címzetthez. (A szabályrendszerről részletesebben itt olvashatsz.)

 

Tranzakciós díjak nélkül, a pontos összeget megkapva, akár azonnal juthatsz hozzá a pénzedhez. Miközben nem játszol csiki-csuki játékot az ügyfeleddel. A megtakarított pénzből pedig elmész nyaralni.Ügyfelednek sem okozol plusz költséget minden egyes utalással. Automatizált fizetéssel pedig azonnal odaadod neki a számlát (akár mehet is a könyvelőjéhez).

 

Kényelem és egyszerűség. Ügyfélélmény pipa.


 

Tudtad? A kkv tulajdonsok 65 % az ügyfelek kiszolgálásán javítana. És te hogy állsz vele?
(Forrás: Gleansight Benchmark Report: CRM for SMB (small and midsized businesses) - 2014)

 

 

Miért add meg ügyfeleidnek a bankkártyás fizetés lehetőségét B2B környezetben?

 

Ügyfeleid olyan cégek, akiknek plusz ügyfélélményt adhatnál a bankkártyás fizetés lehetőségével - ezért éri meg nekik kártyával fizetni

 

Odáig stimmel, hogy B2C-ben a vásárlók kártyával fizetnek a legszívesebben.  Mert gyors; egyszerű; biztonságos; nyomon követhető a költés, és nem kell aprózni. Szeretik, mert nem nagyon jár pluszköltséggel a kényelem. Szeretik, mert egyre többen használjuk és rájöttünk, hogy nem kell tőle tartaniuk.

 

De te B2B környezetben mozogsz. Nálad minden más, ugye nem tévedek?
Mert szerinted….ne is folytassam?


Több cég kifejezetten kéri az utalásos megoldást. Vagy mert megszokták, vagy mert nem ismerik az előnyöket, vagy nem ugyanaz az ember intézi a fizetést, mint aki a többi adminisztrációt. A nagytételű kifizetéseknek pedig külön munkafolyamata van, a megrendelés és a fizetés két külön lépés.


 

Utalva fizetnek – mégsem olyan könnyű, mint elsőnek látszik

Ezért ismerős a probléma, amikor nem pontos összeget utal, vagy nincs rajta az utaláson a pontos megjegyzésrovat.Nem kapsz pénzt, miközben az ügyfél állítja, hogy utalt. De az is lehet, hogy csak nem volt fedezete.


 

Ügyfeleid tranzakciós összegeket úsznak meg, ha kártyával fizetnek.

Az OTP, a K&H és a CIB által kibocsátott kártyával például mindig díjmentes a kártyás vásárlás. Az OTP szerint a kártyabirtokosok egyre tudatosabban használják bankkártyájukat.
A cégeknek azért előnyös, mert nincs tranzakciós díj, a kártyás fizetés visszavonható a bankban, ezért biztonságos is.


 

Miért számlázz automatán a bankkártyás fizetés esetében?

Mert a bankok csúszva-azaz 2-3 nap alatt - és tömbösítve teszik a pénzt a számlára. Azonnali autamata számlázás során a pénz beérkezése, a számla kiállítása teljesen azonos időben, szinte elronthatatlanul valósul meg.

Nem te fogod rögzíteni a számlát bankkártyás fizetésre. Nem kell azért egyes hírlevélszoftvereket használnod, hogy kártyás fizetést tudj beállítani külön fejlesztés nélkül. Mindeközben felületük bonyolult és költséges, ha csak erre használod.

 

Létezik ilyen.
Ilyen a Sales Form is.

 

Egy olyan okos rendelési űrlap, mely független minden rendszertől így szabadon választhatsz bankkártyaelfogadót (jelenleg az OTP SimplePay és a CIB kínál ilyen fizetési megoldást), online számlázót (Billingo-d vagy a szamlazz-hu-d is ilyen) és online levelezőprogramot is hozzá.

Nem csupán a megőszülés nélküli számlázást, és pénzbeérkezési mizériát oldja meg neked. De automatizmusok teljes tárháza nyílik meg nálad a bankkártyás fizetéssel, melyet a Sales Form biztosít neked a különböző integrációknak köszönhetően.

 

bankkártyás fizetés mennyországát hozza el neked a Sales Form, ráadásul nálad nem csupán a honlapon keresztül lehet majd rendelni. Ha se programozód, se feneketlen pénztárcád; a Sales Formmal akkor is megvalósíthatod az online bankkártyás fizetést. Tudd meg a Sales Formról a részleteket.

 

Vissza

Címkék : salesform, bankkártyás fizetés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.