A vállalkozónak nincs szükséges marketing tudásra. Igaz vagy hamis?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Bártfai Balázs vagyok, SalesForm rendelés automatizáló platformtól.

Beszéljünk egy picit arról a témáról, hogy neked vállalkozóként miért is kell marketinggel foglalkoznod? 

 

Csináljuk a csakennyikell.hu oldalon kihívásunkat. Azt a harminc napos kihívást, ahol megtanítjuk felépíteni az első vagy a következő értékesítési rendszeredet.

 

De vállalkozóként neked kell ezzel foglalkozni? 

Sokan azt hiszik, hogy a vállalkozónak az a feladata, hogy kitalálja a terméket, csinálja a termék előállítását, a termék logisztikáját, elszállítsa az emberekhez, szervezze a disztribúciót, foglalkozzon a munkatársakkal, és akkor ennyi. 

 

A vállalkozónak nincs szükséges marketing tudásra. Igaz vagy hamis?
 
 
 
 
Értened kell vállalkozóként a marketinghez? Ez mindig egy nagy dilemma...

Valójában neked, mint vállalkozónak stratégának kell lenned. 

 

Pontosan tudnod kell, hogy amit el szeretnél érni, ahhoz milyen lépéseket kell követned és milyen emberekre van szükséged, akik ezeket a lépéseket megcsinálják. 

Balázs, most mondtad ki, emberekre van szükségem. 

 

Így van. Emberekre van szükséged. 

 

De abban a pillanatban, ha te azt gondolod a cuccod eladását egy weboldal készítő, egy hirdetési szakértő vagy egy marketinges megoldja... máris tévúton jársz. 

 

 

 
 

Nincs IDŐD elolvasni? Elküldjük neked a cikk hanganyagát és még 5 bónusz cikket + hanganyagot

 

 


 

Azt gondolod, hogy egy weboldal készítő csinál neked egy olyan weboldalt, ami termeli a pénzt?

 

Készít neked egy olyan weboldalt, ami eladja a termékedet, meg a szolgáltatásodat? 

Erre gondolsz, ebben reménykedsz?

 

És talán jogosan is, hiszen ez a szakmája. Weboldalakat készít. 

 

De van egy kis tévedés történetben... ő, akit megbízol a weboldal készítéssel, remélhetőleg profi szakember. Jó abban, amit csinál. Olyan, mintha találnál egy jó kőművest. És azt mondanád neki:

- Figyelj, építs nekem egy házat, hiszen 30 éve kőműves vagy. Tudsz már rengeteg mindent arról, hogyan kell falakat fölhúzni. Csinálj már nekem egy házat. 

 

Ha valaha részt vettél építkezésen, felújításban, akkor pontosan tudod, hogy még abban az esetben is, hogyha pontos tervet és rajzot kap, hogy mit szeretnél, még akkor sem olyan lesz. Olyan lesz, amit a mester gondol. Nem olyat, amit te szeretnél. 

 

Én laktam olyan albérletben, ahol a tulajdonos hölgy eléggé el volt eresztve anyagilag. Amikor fölújította a megvásárolt lakást azt mondta, hogy semmi nem számít. Két dologhoz ragaszkodik csupán. 

 

Az egyik, hogy félkörívben lekerekített üvegfal legyen a fürdőszobánál, természetes fény jöjjön be. Ez az egyik dolog, amihez ragaszkodott, meg egy beépített bútorhoz. 

 

Azt mondta a hölgy, hogy háromszor rakatta újra a falat, mert egyszerűen a mesterember nem akarta megérteni azt, amit ő szeretett volna. És azt mondta, hogy hát így is jó lesz, nem? A tulajdonos mondta, hogy így nem. Ragaszkodik ahhoz, hogy márpedig olyan legyen, amilyet ő megálmodott. Ezért leszedette és újrarakatta háromszor. 

 

Ez nem azt jelenti, hogy a szakember nem tudta, hogyan kell egymásra rakosgatni üvegtéglákat. Ez azt jelenti, hogy a szakember azt tudta, hogyan kell egymásra rakosgatni az üvegtéglákat, nem pedig a célt ismerte, amit el szerette volna érni a hölgy, és ezért nem olyan munkát csinált, ami ezt a célt támogatta. 

 

A weboldalkészítő egy szakember, ő tud weboldalt készíteni. De neked kell elmondani, hogy pontosan milyen weboldal is legyen.

 

Adjon el, legyen szép! Ezek nem célok. 

 

Ahhoz, hogy a weboldalkésztítő szakember tudja, milyen weboldal kell ahhoz, hogy el tudj adni, ahhoz neki értékesítési és marketing szakembernek kellene lennie. 

 

Legalább el kellene végeznie, a Csak Ennyi Kell kihívást, hogy pontosan tudja, hogy a mai világban mi is kell ahhoz, hogy az interneten keresztül el tudj adni. 

 

Tudnia kellene a 30 nap stratégiáját, de ezt ő nem tudja. Ő nem végzett el ilyen tanfolyamot. Ő azzal foglalkozik, hogy hogyan kell weboldalt építeni. Ennek a technikáját ismeri. Meg azt, hogyan lehet ezt gyorsan csinálni, hogyan lehet szépen csinálni, hogyan lehet keresőbaráttá tenni. Hogyan lesz gyors az oldal, hogyan lesz felhasználóbarát. És amikor weboldalról beszélünk, általában ők is, meg te is a klasszikus cégbemutató oldalra gondoltok, ahol vannak menüpontok és bemutatkoztok a rólam résznél. 

Le van írva mivel foglalkozol... Ott vannak a munkatársaink, iroda, és mindenki felsorolva, mint a piacon a portéka... tessék itt van minden. 

 

Csakhogy ez nem érdekli az embereket.

 

És mi van a landing page oldalakkal, kérdezhetnéd...

Igen,  vannak olyan szakemberek is, akik kifejezetten landing page oldalakat készítenek. 

 

A landing készítő szakember az már a honlapkészítők külön faja, alfaj, amelyik megtanulta azt, hogy nem csak úgy... egy honlapot kell készíteni, hanem olyan oldalt kell készíteni, ami egy konkrét cél érdekében jött létre. 

Ugyanis kell egy OPT-IN oldal, ahol az email címeket gyűjtjük, a Sales oldal, ami elad és az Upsell oldal, ami újra elad. Egy ilyen szakember már tud neked olyan weboldalt csinálni, amelyikkel el tudod érni a célt. 

 

De azt neked kell megmondani, hogy ez a weboldal milyen oldal legyen. Neked kell elmondani, hogy ez egy OPT-In oldal legyen, egy Sales oldal legyen és egy Upsell oldal legyen. Neked kell tudni, hogy ezek az oldalak hogyan fognak egymáshoz kapcsolódni. Hogyan épül fel a folyamat, mi jön az egyik és mi a másik után.

 

Ezt neked kell tudni!?!

 

És meg kell neki mondani, hogy figyelj, nekem kell egy OPT-In oldal, kell egy Sales oldal, aztán kell egy Upsell oldal és kell egy vége oldal. Majd el kell mondanod, hogy ezeken az oldalakon, hogy milyen tartalom legyen. Ismerned kell a stratégiát. 

 

Igen, a landing oldal szövegét, a tartalmát minden esetben neked kell biztosítani. Ők ezt nem írják meg. Nem is tudják megcsinálni. 

 

A kapott információ és a kapott anyagok alapján elkészítik azt a honlapot, amire te vágytál. De tényleg azt kapod, amire vágytál?

 

Sajnos, azt kell mondjam a honlapkészítő nem veszi le a válladról azt a terhet, hogyan  adj ek az interneten. 

Ezt sajnos el kell felejtened.

 

Ők abban jók, hogy csináljanak valamit, ami nagyon szép, nagyon egységes, és nagyon jó technikailag. 

 

Én azt szoktam javasolni a vállalkozóknak, hogy tanulják meg, hogy mitől lesz jó egy landing page oldal, tanulják meg a stratégiát, hogy miután mi következik, hogyan kell felépíteni az értékesítési folyamatot, milyen információkat kell elmondani az adott oldalon, milyen sorrendben, ahhoz, hogy az emberek vásárolni akarjanak.

 

Majd csinálják meg először ők, hogy értsék a folyamatot.  Majd ha a rendszer működik, mert valójában nem az oldal szépsége, gyorsasága és technikája ad el, akkor utána bízzanak meg egy profit, hogy csináljon ennél jobbat. 

 

Ugye nagyon nagy dilemma, hogy..

 

Honnan tudod, hogy melyik honlapkészítő szaki a jó?

Mert nem az, amelyik szebb oldalt csinál. 

 

A szépség teljesen szubjektív. 

 

Ha körülnézel a világon mindenki talál magának párt. Mindenkinek más tetszik. Van, aki a vékonyakat szereti, van, aki a húsosabbakat szereti. Van, aki a magasságot szereti, van, aki az alacsonyakat. A szépség nagyon változó. Nézd meg a festészetet. Rengeteg stílusú festő van, és mindenkinek van rajongója. Vagy vedd alapul a zenét . Amilyen zenét te nem szeretsz, mások oda vannak érte. A szépség nagyon szubjektív. Mindenkinek más a szép. 

 

Neked nem az a fontos, hogy legyen egy szép oldalad, vagyis legyen olyan, amire büszke lehetsz. Hogy legyen ez a cégbemutató oldalad, ami olyan, mint egy csinos, szórólapozó kislány. Mosolyog, jó illatú, kedves, átnyújtja a szórólapot és reménykedik, hogy majd valaki ennek hatására valamit csinálni fog... Mondjuk vásárol. 

 

Persze legyen egy ilyen oldalad, legyen kielégítve ez a vágyad, hogy kell egy szép oldal, amit mutogathatsz az embereknek, hogy lássátok, milyen szép weboldalam van? 

 

Legyen egy ilyen! 

 

De az az oldal, aminek el kell adnia, az a landing page. 

Ennek nem az a célja, hogy szép legyen, hanem az a célja, hogy hatékony legyen. Tehát amikor azt kérdezed tőlem, hogy Balázs milyen szakembert szerezzek ahhoz, hogy olyan weboldalt készítsen nekem, ami elad, akkor a válaszom a következő:

- olyat keress, amelyik sokkal jobb eladási számokat csinál, mint amit te tudsz. 

 

Ezt konverziónak hívják. 

 

Száz ember érkezik az oldalra, abból mennyi vásárol?

 

Ha te megtanulod, hogyan kell összekattintgatni egy honlapot, vagy tudod, hogy mi legyen a honlapon, milyen információk, akkor az hoz valamilyen százalékot. Mondjuk azt mondom, hogy hoz 2,5%-os konverziót. 

1000 emberből lesz 25 vevőd.

 



 

 

Akkor innentől kezdve egyszerű a dolog. Keresel egy szakembert, akinek azt mondod, hogy....

figyelj, nem az a lényeg, hogy te mennyit kérsz a munkádért, hanem az a lényeg, hogy ebből a kettő és fél százalékos konverzióból csinálj többet, mert ez hoz nekem pénzt. 

 

Mert így ki tudod kiszámolni, hogyha fél százalékkal vagy 1 százalékkal növekszik a konvenciós arányod, akkor máris 1000 emberből 10 vagy 5 új rendelésed lesz. 

 

Ki tudod számolni, hogy az a munka, amit te kifizetsz egy honlapkészítőnek, az mennyire gyorsan térül meg?

Egy hónap? Két hónap? Három hónap? Fél év? 

Tök jó. 

 

Fél év után tiszta hasznot termel az az oldalam. Ez egy jó üzlet volt. 

 

De ehhez ismerned kell azt a stratégiát, amit a Csak Ennyi Kell kihíváson tanítok neked. 

 

Ugyanis ahhoz, hogy egy honlap el tudjon adni, nem a honlapnak kell technikailag toppon lennie, nem a kinézetének kell tökéletesnek lennie, hanem például kell az oldalon egy ellenállhatatlan ajánlat. 

 

Ha nincs ellenálhattalan ajánlatod, akkor az embereknek csak nagyon kevés százaléka fogja megvenni a terméked. 

 

  • Itt van a vitamin, ennyibe kerül. 
  • Itt van a cipő, ennyibe kerül. 
  • Itt van egy tanfolyam, ennyibe kerül. 
  • Gyere el hozzám oktatásra, ennyibe kerül. 

 

Az a gond, hogy ugyanazt kínálod, mint mindenki más. 

 

A vörös óceán egy rossz stratégia. Nagyon sok a hal, nagyon sok a cápa, vörösre festi a vizet. Ezen a piacon hatalmas az árverseny. 

Mit csináljon a leendő vevőd? 

 

Szerencsétlen vevő, aki nem ismer téged, honnan tudja, hogy hozzád érdemes menni, vagy valaki máshoz? 

 

Hát úgy, hogy összehasonlítja az áraitokat, és azt mondja, hogy melyik, az olcsóbb. Menjünk oda. 

És te meg azt mondod, hogy jaj, mert mindenki az árat nézi. 

 

Mert nem tud mást, mert nem ajánlatokat készítesz, nem ajánlatot adsz neki, hanem egy darab terméket. 

 

Ez egy nagyon fontos rész. 

 

Aztán ott van a publikálás. 

 



 

Hiába van egy landing page oldalad és küldött rá látogatókat, bizalmat is kell építeni bennük. 

 

Általában az ember nem úgy vásárol, felmegy egy oldalra, ott meglát valamit, és azt mondja, hú, de jó, megveszem. 

Van egy gondolkodási ciklus, ami idő.

 

- Hát végül is jónak tűnt, de azért még nézzünk körül. 

 

És akkor eltelik egy hét, vagy egy két hét,vagy eltelik pár nap, attól függ, hogy mi az, amit kínálsz, mekkora az a probléma, amit te megoldasz, mennyire égető nekik a probléma megoldása, és hogy mennyire sürgeted a döntés. 

 

Ezen múlik, hogy az emberek milyen hosszú ideig halogatják a vásárlást. 

 

Ezt a hosszú időt kell kitöltened hasznosan. Ezt pedig úgy tudod megtenni, hogy olyan tartalmakat gyártasz, ami átadja az embereknek azt az információt, azt a pillanatot, amitől megértik, hogy miért is lenne nekik erre szükségük. Ezt úgy hívjuk, hogy az AHA pillanat. 

 

Aha, aha, aha..

Most már értem, hogy mit árulsz. 

Hú, most már értem, hogy miért  van erre szükségem. 

 

Ez pedig a publikálás része. Enélkül a támogatás nélkül, a rendelési oldalad csak egy csecsemő, akit etetni, pelenkázni, büfiztetni kell. 

De te azt szeretnéd, hogy önálló, erős fiatal legyen, aki fut, dolgozik, és hozza a megrendeléseket, igazam van? 

 

Szóval ezért kell a publikálás rész és ezért kell megtanulni ennek a stratégiáját. Megtanulni, hogy az hogyan is működik, hova és hogyan kell publikálnod. 

 

Aztán jön a rendszerépítés maga, amihez már landing oldalak kellenek. Az, hogy mennyi és milyen oldalt kell készíteni.

 

Na itt jöhet be a képbe a honlapkészítő szakember, akinek azt mondod:

 

- na figyelj, egy ennél jobban produkáló, ennél jobb számokat hozó, ennél jobb eladásokat csináló oldalt szeretnék tőled, hiszen te vagy a szakértője ennek a dolognak. Én csak egy amatőr vagyok, de ezt csináltam. Készíts ennél jobbat!


 A forgalom a negyedik. 

 

Készen van a rendszer, tereljünk be embereket. Itt jön a következő nagy félreértés, hogyha én megbízok egy hirdetési szakértőt, vagy megbízok egy marketinges csapatot, akkor azok majd leveszik rólam a terhet. Majd ők eladnak helyettem.

 

Azt mondom, hogy jaj, nem akarok ezzel foglalkozni, annyi teendőm van a vállalkozásomban, hogy átadom az egészet egy marketinges csapatnak. Csinálják ők, hirdetési-ügynökséget megbízok, hozzák ők a vevőket. És hátradőlök és kész vagyok.

 

Ez nincs így. 

 

A Google hirdetést kezelők, a Facebook hirdetést kezelők nem abban jók, hogy eladják a te cuccodat. 

 

Tudom, ez furán hangzik, de nem ebben jók

Abban jók, hogy ismerik azokat a szoftvereket, amiket használni kell a hirdetéshez, és megpróbálnak nagyon olcsón, nagyon sok minőségi látogatót hozni a weboldaladra. És ennek rengeteg módszere létezik. Ezt ismerik ők, a technikáját, de ők csak ennyit tudnak megtenni, hogy minőségi látogatókat visznek az oldaladra, de ha az oldalad nem képes eladni, mert nem úgy van felépítve, mert nincs benne stratégia, mert nem kommunikálsz megfelelően, nem jó információkat adsz át, mert nincsen publikálás mellé, nincsen közösségi média posztok, nincsenek videók, nincsenek cikkek és tartalmak, akkor ők sem tudnak csodát tenni.

 

Akkor nem fog működni ez az egész. 

 

Én értem, hogy szeretnéd magadról letolni ezt a dolgot. De ez így nem fog működni. Sajnos. 

 

Tehát a hirdetési szakértők, a marketingcsapatok megbízása önmagában sajnos nem elegendő. 

 

Nem elég ahhoz, hogy neked sikeresen működő vállalkozásod legyen. Mert gondoljon bele, hogyha tényleg csak ennyi kell hozzá, akkor miért nincsen több sikeres vállalkozás? 

 

Csinálok egy weboldalt 500 ezerért, megbízok egy marketingcsapatot, havi 250 ezerért. Elköltök havi 300 ezer fontot hirdetésre, és akkor ennyi. Hopp, van egy sikeres vállalkozásom?

 

Ha valahogy össze tudok kaparni ennyi pénzt, akkor van egy sikeres vállalkozásom. 

 

Fogom és eladom a családi házat, fölveszek rá hitelt, fölveszek 15 milliót, és elindítom a vállalkozásomat. 

2 év után én leszek a világ leggazdagabb embere, nem? 

 

Miért nem ezt csinálja mindenki? 

 

Mert nem így működik. 

Nem ennyire egyszerű, hogy csak megbízunk egy marketinges csapatot.

 

 Ismerned kell hozzá a stratégiát. 

Tudnod kell, hogy mit kell megépíteni, ezt meg is kell építeni, és kell valami motiváció arra, hogy ez el is készüljön. Ez a titok. 

 

Ez az, amit a Csak Ennyi Kell kihíváson odaadunk a résztvevőknek. 

 

Megtanítjuk neked a stratégiát, és tudni fogod, hogy pontosan mit kell csinálni és milyen szakemberekre van szükséged, hogy ez elkészüljön. 

 

Fel tudod mérni majd, hogy mi az, amihez kedved van, mi az, amit te is meg tudsz csinálni. És ezeket a dolgokat majd te csinálod meg. A többit meg majd kiszervezed. 

 

Ugyanis a forgalomterelésnél is a legfontosabb megérteni annak a logikáját, hogy ez hogyan is működik az interneten. Mert van egy technikai és egy stratégiai része.

 

  1. A stratégiai része az, hogy kinek mit kell hirdetned és hogyan, hogy meggyőzd őket arról, hogy menjenek el a weboldaladra. 
  2. A technikai része pedig az, hogy hol vannak ezek az emberek, hogyan éred el, hogyan kell ezért fizetni, hogyan töltöd fel, hogyan állítod be a hirdetést. 

 

A technikai részét tudod rábízni a szakemberekre, de a stratégiai részét neked kell megalkotnod, hogy megtudd, hogy hol vannak azok az emberek, akik már készek arra, hogy vásároljanak tőled.

 

  • Mit kell nekik hirdetni ahhoz, hogy ezt meg is tegyék?
  • Hogyan tudsz elérni újabb és újabb embereket? 

 

Hiszen háromféle automatizmust kell megépítened. 

 

  1. Mindenkinek a vállalkozásában kell egy megszerzési automatizmus, ami folyamatos friss vevőket áramoltat a vállalkozásosba. 
  2. Kell az aktiválási automatizmus, ami ráveszi őket az első vásárlásra. 
  3. Kell a pénzesítési automatizmus, ami újravásárlással ösztönzi őket. 

 

Az aktiválás és a pénzesítési automatizmusban nagy a különbség. A neve is elárulja, hogy az első vásárlás általában arra szolgál, hogy megnyissa a pénztárcáját. Az első vásárláson nem igazán van haszon, főleg nem külföldön. Magyarországon még igen. Külföldön már szinte semmi haszon nincs az első vásárláson.

 

Az első vásárlás finanszírozza meg a hirdetési költségeidet. Az újravásárlásban van a biznisz. 

 

Ha te még most meg tudsz élni abból, hogy valaki egyszer vesz tőled, az egy remek dolog, mert akkor elképesztően jól tudnál élni, ha foglalkoznál az újravásárlással. 

Viszont elképesztően sérülékeny is vagy egyben, hiszen előbb-utóbb ez meg fog szűnni. Az óra ketyeg!

 

Ha nem tanulod meg addig a túlélésnek a zálogát, az újravásárlásra ösztönzést, akkor sajnos el fogsz tűnni, úgy mint azok a régi nagy cégek, akikre mindenki azt gondolta örökre megmaradnak.

 

A Kodak sose tűnik el. Nokia, a világ legnagyobb mobilgyártója marad... gondolták sokan. Aztán nézd meg mi lett velük.

 

Mindegy, nem akarom ezt tovább húzni, így is hosszabb lett, mint terveztem. 

Örülök, hogy végigolvastad, és ha kérdésed van, tedd fel bátran. 

 

Remélem, hogy kicsit felráztalak abból, hogy nem a honlapkészítő szakemberre, és nem a hirdetési szakemberekre kell támaszkodnod a vállalkozásodat illetően, hanem a saját tudásodra. 

 

Vagy meg kell bíznod egy csapatot, aki kompletten megcsinálják ezt az egészet. A Csak Ennyi Kell kihívást elvégzők között már vannak kivitelezők, olyan csapatok, akik csinálnak ilyen kivitelezést. 

 

3 millió forintért felépítik a te értékesítési rendszeredet, de a tartalmat ott is neked kell beletenni. Azt nem tudják helyetted, hiszen te ismered a piacod, te ismered a szolgáltatásod. 

 

Ez a 3 millió amúgy egy nagyon jó ajánlat. Főleg azért, mert csak 180 ezret kell kifizetned, és a fennmaradó pénzt pedig a rendszert termeli majd ki. Abból fizeted ki a munkát. 

 

Gondolkodj el ezen is. 

 

Vagy megtanulod, vagy megcsinálhatod. 

 

A döntés a tied. 

Köszi, hogy itt voltál! 

Iratkozz fel és ne feledj, már csak egy SalesForm kell, hogy elérd...

 

 



 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : csakennyikell

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.