A világon 72,8% a kosárelhagyások átlaga, a Sales Formnál mindösszesen 11-13% - hogyan értük el?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Biztosan te is észrevetted már, hogy itthon a legtöbb fizetési megoldás - különösen a braintree esetén - egy weboldalba tulajdonképpen BELE van építve. A „honlapba ágyazott” fizetési formok azonban korántsem olyan előnyösek (mutatom miért). Mi éppen ezért a Sales Form esetében egy külön oldalra visszük át a vásárlót: azaz a form nem a landing oldalban, hanem egy külön oldalon található.

Miért van így, és miért felejtsd el végre az onsite fizetést Magyarországon? Mutatom a konverziós eredményeket is.

 

A világon 72,8% a kosárelhagyások átlaga, a Sales Formnál mindösszesen 11-13% - hogyan értük el?
 

 

Miért olyan fontos a „megveszem gomb”-ra való kattintás, ahelyett, hogy vásárlód a termékoldalon töltené ki az űrlapot?



 

Vajon hány olyan cég van itthon, ahol a bankkártyás fizetés bevezetésével való kacsintgatás stratégia nélkül valósul meg, és csak annyit mondanak:
 

…. Pistiék is így csinálják, állítólag jó megoldás.
 

Stratégia és alapos utánajárás nincs, helyette egymást váltják a kilinccsel a „szerintetek megéri?” és „nektek bejött-e?” „ti hogy csináljátok?” féle kézi verzérléses kérdéscunami a vállalkozók között.

 

A bankkártyás mesék.

A felettébb segítőkész tanácssorozat után magadban matematikai számításokat végzel, hogy vajon a sztori jó kimenetelű végkifejlete felé haladsz-e vagy sem.

Majd néhány nap elteltével úgy érzed, neked már sosem lesz kész a „rendszered”, mert azt gondolod a bankoknál komoly nemzetbiztonsági átvilágítások vannak (még a C.I.A is simán átengedne a lécen, de itt…?), amott hónapokig várakozol majd a semmire. És már a cipőd is kimegy a divatból, mire történik valami.
 

 

A világon 72,8% a kosárelhagyások átlaga, a Sales Formnál mindösszesen 11-13% - hogyan értük el?
 

Kutyaszorítóban vagy? Hogyan játssz a lapjaiddal?



Áhított magánhelikoptered útjában pedig lassan szomszéd Terike néni is beáll, holott olyan kérdéskörökkel még nem is foglalkoztál, hogy van-e olyan megoldás, amivel nem csupán a macerát kerülhetem ki, de még a konverziód eredményeimet is növelhetem?

Ígérem, nem foglak untatni az újabb „techkirály vagyok” féle tanácsokkal. Helyette értékes és konkrét bizonyítékokkal és a magasabb árbevétel izgalmas lehetőségével fejezed majd be ezt az írást.

 

 

De mi is az az onsite fizetés? – te is fizettél már így
 

Biztosan találkoztál már olyan oldallal, ahol a meggyőző szöveg olvasása, majd a vásárlói szándékod meghozatala után csak lejjebb görgettél, és az űrlap már fogadta is adataid széles tárházát.

A sokak által emlegetett (talán ismerős lesz neked is) Braintree esetében a kereskedő oldalán írhatod be az adataid, és nincs átirányítgatás.
Nem mész sehova.
 

Technikailag az űrlapot iframe-mel hívják be (ennek hátrányairól később), és az űrlap nem a kereskedő oldalához tartozik, hanem a Braintree-hez.
Adat nem fut át a kereskedő honlapján, így nem is láthatja a bankkártyaszámodat.

 

Az onsite fizetés külföldön sem olyan elterjedt, csak kisebb árú belépő termékeknél, hazánkban azonban a külön oldalon történő fizetés ezerszer jobban működik.

 

Külföldön a fejlesztők nem foglalkoznak azzal, hogy mik az állami szabályozások. Nincsenek például olyan kötelező elemek sem, mint Magyarországon (kapcsolattartó kiléte, számlázási adatok stb.)

Űrlapot készíteni viszont elég nagy macera. Ezért van csak pár cég, aki erre vállalkozik. Márpedig az emberek szeretik egyedivé tenni a dolgaikat és ezt pedig úgy oldották meg, hogy mindenki beilleszti a saját oldalába az űrlapot. Majd úgy formázza, ahogy akarja.

 


De ennél jóval nyomosabb okai is vannak.
Ezt veszem most górcső alá.

   

 

Mission Impossible küldetés? Honlap számlázás online fizetés
 

Számos technikai világban otthon levő szakember, vállalkozó úgy magyarázza el neked a téma részleteit, mintha benyomnának rajta egy gombot, és egy TechDroid 3.0 féle hozzáállással ledarálná neked a dumát.

2 perc alatt.
Érthető, hogy konyhanyelven megfogalmazott, a végletekig egyszerű magyarázatokra vágynál.

 

 

Szóval, miért előnyös az űrlapot a honlapodon KÍVÜLRE helyezni?
 

A Sales Form nem egy fizetési rendszer (mint pl. a Simplepay), tehát önmagában nemcsak egy programkód, amihez programozó kell, hogy tudd használni kártyás fizetéshez.

Ez már le van programozva.


A fizetés ugyanúgy a bank oldalán történik, így hozzánk semmilyen kártyaadat nem kerül. A kártyás fizetés rendkívül biztonságos, mert 45 napig visszavonható a banknál. Az emberek is szeretik, mert a bankkártyás fizetésnél nincs minimális vagy maximális összeg. Lehet 5 Ft -ot is fizetni, de 18 milliót is.

Nincs utalási díj, ami milliós tételnél már több tízezer forint, tízmilliós tételnél pedig százezrekben mérhető összeg. A Sales Form néhány nap alatt, több százezres programozói költség nélkül használható. No, de miért jó, hogy maga a fizetés folyamata KÜLÖN OLDALON történik meg?

 

 

1. Mert Magyarországon élsz
 

Magyarországon vannak kötött formák.

Minden rendelési sztorinak vannak kötelező elemei, amiket el kell kérned a vásárlótól, vagy közölnöd kell vele - itthon ez fix.
A honlapkészítésnek amúgy is az egyik, ha nem a „legzűrösebb” területe: az űrlapok kérdése (más néven: formok).

 

HTML-kódok, formázás (CSS), kényelmi szolgáltatások (JavaScript).

 

Ha minden egyes terméked, szolgáltatásod esetében külön űrlapokat fejlesztettnél le az adott aloldal esetében, nem csupán a hajad őszülne meg, de ennél nagyobb feladat miatt is izzadnál, mint a suliban az irodalomórán a házi nélkül.

Ez pedig az, hogy…

 

 

2. A magyar bankok bizony nem engedik az onsite fizetést
 

Nem tudsz olyat csinálni, hogy beágyazol egy rendelési űrlapot az oldaladba. És onnan történik maga a fizetés.
Minden esetben a bankokkal jóvá kell hagyatnod a szóban forgó domaint (céges domain!) és ellenőrzési eljárásokon is végig kell menned.

  • Igen, minden esetben.
  • Igen, minden domainnél, amelyiken indítasz egy banki tranzakciót.

 

 

A Sales Formmal nincs így?

Sales Form esetében ezt úgy oldottuk meg, hogy habár a te domainedre kerül a Sales Form, de egy úgynevezett aldomainre.

 

Pl. céges neved: Kis Bt és a domain neved www.kisbt.hu akkor az SalesForm fizetési domainja az lesz, hogy: sf.kisbt.hu

 

A Sales Form segítségével lesz egy céges fizetési domained, azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást.

20-30 különböző szolgáltatásodra építhetsz külön landingoldalt, de mindegyiknél egy lesz a fizetési felület.

És formonként meg tudod határozni azt is, hogy mi lesz az adott termék. A formra pedig ki tudod tenni a termékek fotóit, leírását, céges logót, telefonszámot, vagyis testre tudod szabni. Egyetlen közös pont lesz csupán mindenhol: a cég, ami kiállítja a számlát, és a bankszámla, ahová beérkezik a pénz.
 

 

A világon 72,8% a kosárelhagyások átlaga, a Sales Formnál mindösszesen 11-13% - hogyan értük el?
 

 

Jeeeep. Nem kell újabb köröket futni banki szerződésekkel?

 

Mit jelent a gyakorlatban?

Röviden? Korlátlan kampány, korlátlan projekt.

Nem kell újabb köröket futni banki szerződésekkel.  (De még Facebook boltba is kirakhatod, onnan is értékesítheted.)


És ami ennél is előnyösebb, ha a a kosárelhagyások arányát csökkenteni tudod, akkor a bevételeid jelentősen megugranak. A Sales Formmal a rendeléselhagyók is automatizáltan visszahozhatóak.

A remarketing hihetetlenül egyszerűvé válik, jobban lehet mérni a konverziókat (egyedi köszönőoldal segítségével is).

 

Ha CIB vagy OTP simpley megoldásait használod, akkor a sikeres fizetés után az oldaladra történő visszairányítás (akár upsell lehetősége), és az automata számlázás is megoldott.

Előfordulhat, hogy vásárlód megadja az adatait, kattint a fizetésre, eljut a bank oldalára és ott dönthet úgy, hogy nem fizet. Ekkor a rendszerünk küldi neki az emlékeztetőt, hogy miért hagyta abba a fizetést.

 

 

3. Magasabb a konverzió.
 

Az emberek eleinte k-is-lépé-seket-képesek-meg-tenni.
A mikróelköteleződés egy apró IGEN az egyén részéről.

 

Az online marketinget nem lehet megúszni magasabb vásárlói élmény nyújtása, célzott tartalmak és viselkedés-alapú kommunikáció nélkül. A Sales Form esetében van egy mikróelköteleződés, mielőtt eljut az illető a fizetési oldalra, hiszen a landing oldalon nem egy rendelési űrlap várja, hanem csak egy gomb:

 

Megrendelem

Kérem

Jelentkezem

 

Esetleg az, hogy melyik csomagot tudja kiválasztani. Miért van ennek jelentősége? A gombra történő kattintással máris kiváltottál az egyénben egy mikróelköteleződést.
Tapasztalat, hogy a rendelési űrlap mezőit a mikróelköteleződés után többen töltik ki.

 



 

Emlékszel még az exit-popup-ok sikereire?

Vannak, akik jól és vannak, akik egészen profin játszanak az exit-popup lehetőségeivel. Azaz például hírlevél-feliratkozókat gyűjtenek csalitermékkel. Míg hagyományos esetben megkínálod az olvasódat egy pop-uppal, aki ettől megőrül, ha azonban viselkedésalapú exit pop-upot használsz, már célzod vagy időzíted magát a megjelenést is.

 

Például egy hiánypótló cikk (egy fontos téma) minőségi blogcikkének az alján helyezel el egy bannert. (Ezt megcsinálta az OttfonFa is egy kampányukban.) Ha erre rákattint az olvasó, akkor fölugrik egy pop-up, és az e-mail-cím megadásával letölthetővé válik egy „csalitermék”.

 

(Ez ált. lehet termékminta, kitölthető teszt kiértékeléssel, tanulmány, applikáció vagy szoftver ingyenes (lite) verzió, tanácsok: 10 dolog, amit tegyél vagy amit ne tegyél, ingyenes audit. stb.)

 

 

Annak érdekében, hogy aki rákattint a bannerre, az szinte biztosan feliratkozzon, számos „trükk” került a gyakorlottabbak kezébe eddig is:

  • Rákattintás után látja csak, hogy ez egy e-mail-címbe kerül (mikróelköteleződés a kattintással).
     
  • Jó szöveggel, klassz ajánlattal (illeszkedik a cikkhez), ingyenes státusszal (INGYENES - értéknövelés egyetlen szóval), a célcsoportnak értékes mivolttal nagy eséllyel teszik meg a minimális elköteleződést még az e-mail-cím megadása előtt: azaz a kattintást.
     
  • Ha ezt egy 50 %-os állapotsáv („50% kész”; „Majdnem kész!”) mutatásával bolondítják meg, még nagyobb a feliratkozók aránya.
     

Nő a konverzió.

 

Az állapotsáv jelzi, hogy már félig „letöltötte” az illető a könyvet, anyagot, ingyenes csalit.  Ez azért fontost, mert egyrészt jelzi a hátralévő lépéseket, másrészt az emberek az elkezdett folyamatokat nem szívesen hagyják félbe.
 

 

A világon 72,8% a kosárelhagyások átlaga, a Sales Formnál mindösszesen 11-13% - hogyan értük el?
 

 

Példa az 50%-os állapotsáv használatára. OtthonFa kampánya.


 

Néhány lépés, és máris Jedinek érzed magad?
Akkor figyelj: az emberek az elkezdett folyamatokat nem szívesen hagyják félbe.

Lehet ezt még növelni?
Igen, nem is akárhogyan.

 

Ma már az exit-popupok szövegezésében is lehet csavart vinni:

IGEN, akarom.
NEM, köszönöm teli vagyok ügyféllel.

 

Dönts, itt és most is, mielőtt a lényegi lépcsőfokra lépnénk. 
Te sem vagy saját magad ellensége, nemde?

 

 

4. Mobilbarát lesz maga a felület
 

A fentebb már említett iframe-technológia hátránya, hogy ezzel a technológiával behívott űrlapok egy honlap esetében annyit jelentenek a gyakorlatban, hogy „egy weboldalba beágyazol egy másik weboldalt”.

Azonban ezt a kivitelezést számos böngésző nem támogatja.
Az eredmény? Egy mobilon idegesítően bénán festő, szétcsúszott űrlap. Amit bizonyos telefonokon keresztül lehetetlenség kitölteni megőszülés nélkül.

A Sales Formmal egy szép, mobilbarát űrlapod lesz.

 

 

5. Gyors kitöltési lehetőség: aranyat érő pár másodperc?
 

Biztos te is érezted már azt a kellemes érzést, amikor minden megy, mint a karikacsapás.Kétszer kattintasz egy mezőbe, és a korábban a böngésződ által elmentett adatok úgy tőrnek elő, mint hosszú szunnyadó évek után a megtáltosodott Vezúv.

 

Neked felhasználóként nem kell újra begépelned az adataidat.


A Sales Formmal ezt az érzést és kényelmi funkciót is megadhatod a vásárlóidnak.
Sőt, a fizetési oldal linkjét felparaméterezve át tudod adni az összes adatot a rendszernek, amit tudsz az ügyfélről:

  • tudod az e-mail-címét,
  • tudod a nevét (mert pl. rajta van hírlevéllistádban)

 

Ezeket ki tudod töltetni a Sales Formba előre, azaz nem neki kell megadnia az adatot. Ha korábban vásárolt már valamit tőled, adatai automatikusan „elmentődnek”, ő maximum akkor változtat rajtuk, ha szükséges.

 

 

Tudtad? Az emberek a macerás és időigényes űrlapok miatt hagyják el gyakorta az oldalakat.

A Baymard Institute átfésülte a szakmai oldalakat, és 37 megbízható forrásból gyűjtötte össze a kosárelhagyásra vonatkozó számokat. A Listrak, az Adobe, ill. a Barilliance értékeinek átlagát véve 2017. januárjában ez a szám: 74,1% volt. Elképesztően magas.

 

BI Intelligence szerint a kosárelhagyók közel kétharmada, 63%-a menthető konverzió lenne. A kosárelhagyók nem veszteségek, hanem lehetőségek.

 

A kosárelhagyások a különböző piacok szerint is változnak.
A webáruházak érzik csak igazán a bőrükön a kosárelhagyások veszélyét. És a fizetési folyamatok mögötti egyszerűség fontosságát.

 

Baymard Institute adatai szerint az egyik legfontosabb házi feladatod: a fizetési folyamat leegyszerűsítése.

 

Átlagosan 35,26%-kal emelhető a konverziós érték a fizetési folyamatok gatyába rázásával.  Azaz:

  • minél kevesebb lépést várj el.
  • minél kevesebb adatot kérj be.

(Webáruházak esetében a regisztráció megkövetelése egy vásárláshoz is súlyos hibának számít.) 

Mindösszesen pár perc telhet el és már a visszaigazoló e-mailt kell, hogy olvassa a vásárlód.

 

Tudtad? A Sales Formnál mindösszesen 11-13% a kosárelhagyók száma.

 

 

6. Megnéztük a legjobban konvertáló űrlapokat a neten és abból gyúrtuk össze a Sales Form kinézetét.
 

A tökéletesen működő gépezetedben neked csak az utasításokat kell követned, amit a Sales Formtól kapsz: kirakhatod a logódat, megismételheted az ajánlatodat, létrehozod a termékeidet.

 

Az éhezőnek ételt, a szomjazónak italt adj.


Tucatnyi marketing- és bizalmi elemet tartalmaz, hogy vásárlóid végigvigyék a rendelést.

A Sales Formot nem csupán a Bártfai Balázs tudja használni. Nem egy olyan szoftver, ami nekem készült. A fickónak, aki keni és vágja a témát.

Hanem mások is könnyedén tudják forgatni. Olyan „bűnjeleket” hoztam neked ebben a cikkben, amik bizonyítják ennek az állításnak a létjogosultságát. Olyan adatokat, aminek láttán a saját statisztikádban azonnal te is pezsgőt bontanál.

 

Akár egyetértesz, akár vitatkoznál, a komment mező ezért van. De a megosztás gomb is igen közel van, ha másoknak is hasznos volna a cikk.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, online bankkártyás fizetés, banki szerződés

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.