Néha előfordul, hogy hiába csinálsz mindent jól, mégsem működik a bankkártyás fizetés. Ebben a cikkben összeszedem neked azokat a dolgokat, amiket érdemes átnézned, mert a legtöbb esetben megtalálod a hiba okát.
Hibák, amik előfordulhatnak a bankkártyás fizetéssel kapcsolatban
SimplePay teszt fizetés esetén ezeket ellenőrizd:
Az OTP SimplePay online fizetési rendszerének van egy teszt felülete, amit sandbox-nak hívnak. Az elérése: https://sandbox.simplepay.hu/admin/login
Ezen a felületen belépve tudod kezelni a teszt rendeléséseidet.
Amikor a
SalesFormban egy terméknél bekapcsolod a teszt üzemmódot, akkor csak az a termék átkerül a sandboxba és tudod tesztelni éles fizetés nélkül.
A többi termékedet ugyanúgy meg tudják vásárolni.
2020.01 óta az OTP SimplePay kiemelt partnere lett a SalesForm és így az ügyfeleink egyből az éles fiókot kapják meg. A Simple elsőként elküldi a teszt fiók hozzáférését (sandbox), majd pár nappal később, mikor elkészül az éles kulcs, elküldik az éles fiók hozzáférését.
Ha hibát kapsz tesztre állított termék esetén nézd meg a következőket:
- Jól állítottad be a sandbox fiók kulcsát? Nem maradt benne szóköz? Nem írtad el?
- Jól adtad meg az azonosítód? Nem írtad el? Nem maradt benne szóköz?
- Sima bankkártyás fizetés állítottál be? Mert az egykattintáshoz, az ismétlődő fizetésehez, az utaláshoz külön szerződés kell. Azt nem kapod meg alapból.
- Biztos ugyanaz az éles fiókod és a teszt fiókod kulcsa? Néha eltér. Ha ezt tapasztalod, akkor írj egy e-mailt a [email protected] címre. Írd bele a szerződés számod, hogy ki vagy és szeretnéd, ha az éles és a teszt fiókba is ugyanaz a kulcs legyen.
- Valós adatokat adtál meg teszteléskor? Ha nem akkor elutasítja a bank.
- Minimum 5 Ft legyen a teszt termék ára
- Van érvényes szerződésed?
- A SimplePay felületén az IPN url a te SalesFormodra mutat (sf.domained.hu/ipn)?
- Ha belépsz a Sanboxba, akkor az URL címnél (a kereskedő azonosítóval egy sorban) a SalesForm domain neve szerepel (úgy kezdődik, hogy https://sf.)
- Be van pipálva a Terméknél a SimplePay? Csak azt pipáltad be vagy kiválasztottál még egyéb lehetőséget is? (csak a SimplePay legyen bepipálva)
- A szállítás menüpontban az országnál az szerepel, hogy Magyarország? Ha nem ez, akkor elutasítja a bank
SimplePay ÉLES fizetés esetén ezeket ellenőrizd:
Az OTP SimplePay online fizetési rendszerének van egy ÉLES felülete, amit a https://admin.simplepay.hu/admin/login címen érsz el.
Ezen a felületen belépve tudod kezelni az éles rendeléséseidet.
Amikor a SalesFomrban egy terméknél kikapcsolod a teszt üzemmódot, akkor csak az a termék átkerül az éles fiókba és tudnak neked kártyával fizetni.
2020.01 óta az OTP SimplePay kiemelt partnere lett a SalesForm és így az ügyfeleink egyből az éles fiókot kapják meg. A Simple elsőként elküldi a teszt fiók hozzáférését (sandbox), majd pár nappal később, mikor elkészül az éles kulcs, elküldik az éles fiók hozzáférését.
- Valós adatokat adtál meg teszteléskor? Ha nem akkor elutasítja a bank.
- Minimum 5 Ft legyen a teszt termék ára
- Az éles SimplePay fiókba belépve ugyanaz a SECRET_KEY értéke, mint a SandBoxban? Ha nem akkor írj az OTP nek, hogy legyen ugyanaz
- Be van pipálva a Terméknél a SimplePay? Csak azt pipáltad be. (csak a SimplePay legyen bepipálva). A legördülő menüből akkor válassz, ha arra van külön szerződésed.
- A szállítás menüpontban az országnál az szerepel, hogy Magyarország? Ha nem ez, akkor elutasítja a bank
Továbbra sem működik?
- HUF fizetés van a fiókodban? Ha nincs, akkor nem fog működni.
SimplePay hibaüzenetek:
Nincs <EPAYMENT> tag az IPN válaszban
Valószínű rossz az IPN url beállítás. Lehet http a https helyett
Kaptál egy e-mailt, hogy IPN hiba és ellenőrizd az IPN beállításokat
- Nézd meg, hogy biztos jó-e az IPN beállítás.
- Nézd meg, hogy a simplepay felületén az összeg beérkezett-e
- Ha a SalesFormban sikertelennek látod, akkor nem neked kell kézzel kiállítani a számlát, mert semmilyen automatizmus nem futott le
- Küld el nekünk a hibát e-mailben. Benne a SalesForm termék url címét és az admin belépési adatait.
CIB bank speciális hibák:
Amikor fizetni akartam érte, az alábbi hibaüzenet jött elő ismétlődő fizetés esetén:
Array ( [link] => Array ( [status] => error [code] => X1 ) )
Ez a bank állásfoglalása :
K: A bank szervere X1, X2 vagy X3 eredménykóddal (RC) elutasította a követő tranzakciót, miért?
V: Az elutasításnak több oka is lehet:
-A kártya megszűnt
-A vásárló a kibocsátó banknál letiltotta a követő tranzakciókat
-A követő tranzakciók között nem telt el 24 óra
-A kibocsátó bank elutasított egymás után 10 követő tranzakciót
Barion fizetési hibák
"A Barion modulban beállított POSKey hibás!"
- Ezt a hibát akkor kapod, ha nem jól másoltad be a POSkey-t
- Vagy akkor ha még nem fogadták el barion fizetést, de te éles terméket akarsz fizettetni
- Vagy ha tesztre van állítva a termék, de te az éles fiókod POSkey azonosítóját használod.
Barion fizetés beállítása
- A https://test.barion.com/ oldalon hozz létre egy teszt fiókot
- Másold ki a POSkey-t
- Hozz létre egy terméket, amit teszt-re állíts
- A termék spéci linkjét állítsd be egy rendelési gombra az oldaladon
- Az oldalad linkjét küld el a barionnak tesztelésre
- Ha jóváhagyták a tesztet, akkor az éles fiók POSkey-t állítsd be a SalesFormba
- Állítsd élesre a terméket és készen is vagy
Reméles tudtam neked segíteni.