Hogyan húzhatsz hasznot egy előfizetéses, havi díjas rendszerből – a BarkBox példája

Kategória: Automatizmusok | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az előfizetéses modell egyik úttörőjének az Amazont tartják számon. De még a Starbucks is a vásárló által megadott rendszerességgel szállít házhoz teát vagy kávét. Az előfizetéses „dobozok” a 2010-es évek elején startoltak el. Épp itt az ideje felzárkózni neked is? Miért lenne jóval egyszerűbb az életed, ha előfizetéses rendszerekben, csomagokban gondolkodnál? 

Hogyan húzhatsz hasznot egy előfizetéses, havi díjas rendszerből – a BarkBox példája

 

A BarkBox marketingtudás nélkül állt neki előfizetéses rendszert kiépíteni?


Tudományos vizsgálatok nélkül is tudjuk: az emberek számára a kisebb tételek kiadása kisebb fájdalmat jelent.

 

Az értékesítésben az áruhitelek működnek, mert szeretünk részletben fizetni. Ennek a „pszichológiai rendszernek” a lelke az újkori marketinged legerősebb fegyvere.

 

Írtam már róla, mennyire jelentős tényező ez: azaz, miért olyan nyereséges technikai kivitelezés például az is, ha automatikusan, minden hónapban vonod le az ügyfél bankszámlájáról a pénzt. Mert a legtöbb vállalkozás számára az ismétlődő fizetés jelenti a stabil növekedés titkát.

De ha a bizalom és „elhiszem-nem hiszem” vékony pallóján egyensúlyozol, akkor adok egy lökést neked: a bemutatott vállalkozás modellje korlátlanul skálázható.

Előtte még egy roppant fontos kérdést nem tettél fel. Kitalálod mi az?

 

 

Miért a legjobb befektetés a vásárlói élettartam növelése?

 

A vásárlói élettartam növelésének egyik legsikkesebb, legtrendibb, legeredményesebb és legmodernebb válfaja a havi díjas előfizetések, amivel automatizáltan kiszámítható bevételre tehet szert egy vállalkozás. Akár egy webshop is.

Az előfizetéses rendszerek mellett még a termékkínálatot sem szükséges hajszoltan folyton bővítened (nem attól leszel sikeres webáruház, mert az ezer helyett már 10 ezer terméked van).

 

          Tulajdonképpen egy előfizetéses rendszerről beszélünk.

 

Egy előre meghatározott időszakos díj vagy összeg (havi, negyedéves, féléves, éves előfizetés) ellenében valamilyen terméket, csomagot, termékösszeállítást, hozzáférést kapnak a vevőid.

Nemcsak termékek, de klubtagságok, magazinelőfizetések esetében is működik ez a modell.

Általuk törzsvásárlókat nyersz, akik:

 

•         kiszámíthatóbb bevételt,

•         egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltséget,

•         kényelmes munkanapokat

 

jelentenek. Mert ma már szinte minden automatizálható: a számlázástól a csomagoláson át a rendelésekig. Ez pontosan azt jelenti, hogy nem szükséges nap nap után küzdened az újabb vásárlókért és azért, hogy növeld a napi látogatók számát a webáruházadban.

Attól még, hogy egy vásárlásnál szezonálisan adott kuponokkal látod el a vásárlód, nem fogsz törzsvásárlót faragni. Azzal sem, ha klubkártyával látod el, mert maximum ott lapul a pénztárcájában és vagy használja vagy nem.

Az előfizetéses szolgáltatásoknak (akár digitálisaknak is), termékcsomagoknak egyedi megjelenést is összeállíthatsz, melyet a közösségi médiában terjesztve „beépített értékesítőkkel” is számolhatsz.

 

Hogyan kell elképzelni egy ilyen megoldást egy egyszerű termék kapcsán akár? Ehhez adok most egy eszközt a kezedbe: egy egyszerű példát arra, hogyan alkalmazhatod, hogy saját törzsvásárlói közösséget építs fel.

 

A bemutatott vállalkozás a BarkBox, aminek a kivitelezése szinte korlátlanul skálázható is.

 

 

 

Problémából és vágyból rutin és kényelem

 

A modell egyik alapgondolata, hogy a törzsvásárlói réteg jobb, mintha mindig csak újabb és újabb vásárlót akarnál behozni.

A törzsvásárlói réteg építésének első lépése, hogy meghatározd a problémát vagy vágyat, amit a terméked képes megoldani, megadni.

Eleinte kiváltod (hirdetésekkel, influencerekkel, tartalmakkal stb.) a cselekvést a potenciális közönségedből, tudod, hogy milyen problémákkal kötheted őket magadhoz és ezt kommunikálnod.

Célod, hogy rávedd az embereket a megoldás kipróbálására, bár ettől még nem lesznek törzsvásárlóid.

Az ugyanoda visszatéréshez többre van szükség.
Egy egyszeri kipróbálási lehetőség után, ha a vásárló pozitív érzelmekhez társítja a terméked használatát, szintén nyert ügyed van, hogy felajánld neki később a „folyamatos ellátást” (előfizetéses csomagokat).

Ezt hívják külső és belső triggernek.

 

Trigger – leginkább automatizált marketingrendszerekben találkozol vele, egy olyan esemény, inger, aminek megtörténtekor a lead kap valamit. Például vásárlás utáni véleménykérés, egy kedvezmény vagy ingyenes szállítás egy x. összeg után.

 

 

Tehát belső triggerként élheti meg vásárlód, ha valami nagyon pozitív dolog éri, miközben a terméked használja – mert mindig pozitív érzelemre vágyunk. Ezt gyakran valamilyen termék vagy szolgáltatás használatához kötjük, itt jön képbe a rutin.

Hogyan érhetsz el ilyen pozitív érzelmeket? Mi az, amitől rendszeresen visszatérnek majd hozzád? A potenciális vásárlóddal kapcsolatban:

 

  • Rá kell venned a cselekvésre! Méghozzá egyszerűen végrehajtható folyamatlépésekkel. Ne nehezítsd meg a dolgát!
     
  • Motiválnod kell cselekvésre. Elég jó az ajánlatod?
     
  • Kényeztetned kell változatos jutalmakkal! De ne kiszámíthatóakkal! A meglepi mindig megsokszorozza a hatást.

 

 

 

Barkbox titka – másold le a modellt az előfizetéses rendszeredhez

 

Add meg kutyádnak pontosan azt, amit akar!

Teljesen testre szabott dobozokkal, melyekben játékokkal kényezteted. Minden hónapban. A havi kutyaöröm csak egy kattintásnyira van.

Értéke több mint 40 dollár! De csak 22 dollárba kerül/doboz.

 

Zseniális, igaz?

Sokak számára a legklasszabb társ az életben. Ez a bizonyos szőrős családtag. Teljes iparágak épültek fel a kényeztetésükre. A kutyakozmetikustól az állatorvosik és kutyamegőrzőig. Sőt rengeteg állatmodell-ügynökség is létezik a világon.

A gazdik számára e lehetőség nyarat csinál a szívükben, mert végre elmondhatják, amit nem mindenki mondhat el: kutyája benne van, rajta van, ott vagy azon a bizonyos filmen, fotón, anyagon.

Amikor egy kutya belopja magát a szívedbe, megszűnik a kutya és megszületik egy családtag.

 

A Barkbox épp ezt a „kapcsolatot” lovagolja meg zseniálisan kitalált termékcsomagjával.

 

Méghozzá tematikus gyűjteményével minden hónapban, náluk nincs csalódott kölyök. Nézd csak meg a cuki kutyákat, némelyik akár a tied is lehetne. Ki ne szeretné megadni a sajátjának a havi kényeztetést? Ha gazdi vagy, nagyon is.

 

A BarkBox egy havi kaland, ahol főszerepben te és kutyád áll! Minden hónapban egy új témával a BarkBox teljesen új világot nyit meg. Célja, hogy összehozzon téged a kutyáddal. Minden hónapban.

 

A doboz egyszerűen zseniális. Egyedi, meglepi és szórakoztató őket kibontani.
Kutyák és gazdik, akik alig várják a következő doboz érkezésének napját ? Ohh, igen. Ahogy a szemük felgyullad a finom hamik, csodálatos játékok és szép meglepetések felett! Mindezt előfizetéses modellben, egyszeri és gyors bankkártyás fizetéssel kivitelezve. Onnantól már csak a pozitív érzelmeket kiváltó rutin marad, a meglepi és a megbízható kiszámítható időben érkező termék.

 

 

 

Hogyan motivál a Barkbox az előfizetésre?

 

A BarkBox weboldalon található például egy rész, amely az első vásárlók kuponjairól és kedvezményeiről szól. Ezek az akciók ösztönznek a termékek kipróbálására és arra, hogy kapcsolódj be a havi előfizetésbe.

Emellett rendszeresen frissíti blogját olyan termékhozzászólásokkal (testimonial), amelyek a dobozokban találhatóak és arra késztetik a vásárlókat, hogy vásároljanak a kutyáiknak előfizetési szolgáltatást.

A Twittert is frissítik minden nap, ahol láthatod, amint a kutyák játékokkal játszanak, megmutatják, hogy a kutyák mennyire szeretik a BarkBox termékeket. Vannak tweet-ajánlatok is, hogy az emberek kedvezményes árakon vásárolhassanak dobozt.

 

 

És persze a YouTube-videók, amiket a fogyasztók tesznek közzé (evangélisták, influencerek, termékhasználók és rajongók), hogy megmutassák a dobozokban található összes érdekes és szórakoztató elemet.


 

Tudod mi a legdöbbenetesebb? Henrik Werdelin, Carly Strife és Matt Meeker vállalkozóknak, a márka megalapítóinak …. nos, egyiküknek sem volt marketingháttere és tudása.

 

Az ötletet, Hugo a 100 kilós kutyusuk adta.

Akinek alig tudtak találni bármit is a piacon. Innen jött az ötlet, hogy indítsanak el egy magasabb szintű előfizetéses kutyusos termékszolgáltatást városi kutyatulajdonosok számára, akik szeretnék kényeztetni a kutyáikat. A havi barkboxok új kezelési mintákat, rágójátékokat, csontokat tartalmaznak. A bevétel 10% -a pedig állatok menhelyére és megmentésre különül el.

A BarkBox a „Hugo” animációs sorozattal kezdte a legambiciózusabb benyomulását a marketing világába, amely egy mentőkutyával (Meeker kutyájának nevezték el) készíti az aranyos, vicces és időnként idegesítő dolgokat, amelyeket a kutyák csinálnak.

Tehát marketingjük szórakoztat is.

500 000 előfizetővel fontosnak tartják az ügyfelek visszajelzéseinek kihasználását és felhasználását.

 

A BarkBox a játékosságot és a humort beiktatja mindenbe, amit csinál.

 

2012-ben indult el a BarkBox.com, a havi előfizetés pedig 500 000 előfizetővel rendelkezik, valamint a BarkBox.com értékesítései 2016-tól 2017-ig 70% -kal növekedtek. 95% -os vásárlói megtartási arányt könyvelhetnek el, azaz az ügyfelek 95% -a vásárolt már többször.

"A legtöbb ember, aki megvásárolja a dobozt, még inkább boldogabbá akarja tenni kutyáját" – mondja Werdelin. "Amit kínálunk: dobozba rakott termékek, de valójában amit kapunk, az a bizonyos különleges tapasztalat, amikor a dobozt a kutyájukkal együtt nyitják ki az emberek."

 

A BarkBox marketingjéről bővebben itt.

Esettanulmányáról pedig itt találsz bővebb infót.  

 

 

Hasonló megoldás lehet termékek esetében, ha időről időre feltöltöd a vásárlód kifogyott készletét egy adott termékkel, vagy webáruházadban egy termékből rendszeres utánpótlást is lehet rendelni. Pl:

 

  • Zokni vagy boxer havidíjért cserébe.
  • Borotvaelőfizetés.
  • Csokoládé, bonbon, chips.
  • Smink.
  • Irodai kellékek.

 

 

Az előfizetéssel mindenki nyer?

 

Látszólag kisebb a terhelés, egyszerre kisebb kiadott összeg a vásárló részéről, és ami fontosabb: egyszerűbb a fizetés. Nem jár macerával a folyamatos ellátás. Nincs többszöri utalás, többszöri adatkitöltés, regisztráció és rendelési mizéria. Sem a cetlire felirt „ne felejts el e hónapban ezt vagy amazt rendelni” emlékeztetők. Neked kiszámítható, folyamatos bevétel: stabilitást és tervezhetőséget jelent. Egy megszerzett ügyfélre kevesebb marketingköltséget, és kiemelkedő ügyfélmegtartást jelent.

 

Könnyebben kezelhető raktárkészletet eredményez az is, ha előre tudod, hogy miből mennyit és mikor fogsz értékesíteni. A tervezhetőségnek köszönhetően akár olcsóbb kiszállítási módot is választhatsz. A saját boxod tartalma lehet a vásárlódra szabott termékcsomag, de egy havidíjas meglepicsomag is.

 

A kosarertek.hu cikke szerint egy 2016-os felmérés    is azt bizonyítja, hogy az ilyen típusú szolgáltatást nyújtó amerikai e-kereskedők közel 3000 százalékos növekedést tudtak felmutatni 3 év alatt.

 

 

Miként valósítsd meg a saját előfizetéses csomagod a gyakorlatban?

Nem okozhat izzasztó kihívást, hiszen erre itt van neked egy szoftver: A SalesForm

 

Előfizetéses rendszer bankkártyás fizetési móddal ötvözve – akár a síléc és a havas domborzat – létezhetnek egymás nélkül, de minek, mikor együtt nyerik el igazi értelmüket?

 

Éppen ezárt a SalesFormmal megvalósíthatod:

  • rendszeres havi terhelést
  • ismétlődő fizetést
  • részletfizetést automatikusan
  • 1 click upsellt vagy bump ajánlatot

 

 

Ha nincs webshopod, akkor egy egyszerű honlap is elegendő a tervezéshez: ahol bemutathatod a csomagajánlatot egy landing page során majd elégséges egy „Megrendelem gomb” a termékek mellé.

 



Erre a gombra kattintva jelenik majd meg az okos rendelési űrlap, a SalesForm. Aminek segítségével lesz egy céges fizetési domained. Azaz bármennyi domainhez és bármennyi oldalhoz használhatod ezt fizetési megoldást.

Ki tudod listázni a lejárt előfizetéseket. Az előfizetéseknél tetszőlegesen tudsz listákra szűrni, láthatod vásárlód fizetési történetét. Tudsz szolgáltatást törölni vagy kézzel terhelni egy kártyát, ha szükséges. Olyan számlázóprogramokkal is összekötheted, mint a Billingo vagy a szamlazz.hu. Még a termék kiszállítást is kiszervezheted: pl. ott a webshippy vagy webshopiroda.

 

Sőt, át tudod pakolni az előfizetését egy másik előfizetésre is. Érdekelne hogy a gyakorlatban mit tudsz megvalósítani a SalesFormmal egy előfizetéses rendszer kapcsán?
<<< Előző cikkemben írtam róla.

 

Őszintén remélem, hogy felkeltette az érdeklődésed a módszer, ugyanis most kérek tőled valamit. Írd le, szerinted a te vállalkozásod milyen előfizetéses rendszerekben tudna gondolkodni! Írd le itt alul kommentben, további infókért kattints a SalesForm oldalára.

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : salesform, előfizetéses rendszer

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.