Adott egy marketingügynökség. Backend és Frontend fejlesztőkkel, Full stackesekkel. Emesével az asszisztenssel, és egy madárcsicsergős hétfő reggelen az ügyfélpanaszokkal teli inbox-szal. A cég kulcsfontosságú feladata, hogy segítse az ügyfeleiket abban, hogy életképes üzleti weboldalukkal profitáljanak is a jövőben. Az ügynökség mindennapi jellemzője a szerteágazó projektek, az időt-és pénzt zabáló fejlesztések. Hogyan kapcsolhatják robotpilótára egyes munkafolyamataikat? Erre hoztam egy példát.
Hogyan kapcsolhatod robotpilótára egyes munkafolyamataid?
A nagy lélegzetű fejlesztési projektek egyik csapdája, hogy mindent egy lépésben és mindezt egyszerre szeretnének megvalósítani. Egy szerencsejáték reményváró izgalmával ér fel a dilemma: vajon sikerülni fog-e?
Létezik az ügyfél által megálmodott terv, a csapat által megvalósított pontos tervezés; majd beleüti az orrát a hetente piaci változást létrehozó innováció. Ügyfeled pedig 3 hónap után közli: jah és online bankkártyás fizetési lehetőség kialakítása is kellene, ugye megoldod? Meg persze az automata számlázás és azt mondanom sem kell, hogy mindenki kerüljön be a hírlevél küldő rendszerünkbe és a CRM-be is.
Mint amikor a boltba leugorva kész bevásárlólistával mész, a pénztárnál mégis azt veszed észre, hogy belekerült a kosaradba három új tétel, kettő lemaradt (mégsem kell), és a nejed is rád csörgött, hogy hozhatnál még cukrot is.
Mindeközben bármennyire alapos is a tervezési előkészítés, az eredeti elképzeléshez képest a végeredmény sokszor egészen más. A fejlesztések heteket, hónapokat vesznek igénybe, melyek menet közben változnak.
Te kezdesz havazódni. És olyan leszel, mint egy sportbajnok a dopping-teszten, vagy átmész vagy nem.
Pedig a számos projekttel piaci terjeszkedést, magasabb árbevételt és növekvő profitot vizionáltál. Mégis valahogy összehangolni és a növekedés szolgálatába állítani a saját folyamataidat, a munkatársakat és a rendelkezésre álló technológiát már kavics a cipődben.
Az ügyfeleid pedig morcosabbak, mint anyukád három hónapos csendélet után: Se kép, se hang…merre jársz?
Ha ráuntál az éjjeli kávézás-izgalom-panaszkezelés Bermuda-háromszögére és végre csinálnál inkább magasabb árbevételt a cégedben, és kimaxolnád az ügyfélélmény megteremtését akkor ez az cikk azért kell, hogy érdekeljen, mert egy olyan űrlapot mutat be neked, mellyel esélyed nyílik magad mögött hagyni az EFM-t (az Elhúzódó Fejlesztési Munkákat).
És végre növelni az árbevételt.
Képzelj el egy űrlapot, mely azonnal használatra kész a számodra. Elfelejtheted az éjjeli 2 órás kávékat.
Honlapfüggetlen, azaz nem fogsz frászt kapni, mert ügyfeled Joomlát szeretne a megszokott Wordpress helyett. És oda már „nem illik a jól bevált cucc”.
Egy űrlap, mely bevételt termel neked. Neked, a honlapkészítőnek. Aki a munkaóráid jelentős zömét pislákoló munkakedvvel töltöd, és sosem éred utol magad a projektekkel.
Lehetséges akár napokat megtakarítani egy fejlesztési projekt során, és 114% -kal növelni egy honlapon a konverziós arányt?
Igen.
Becsülöm azokat, akik akármekkora lépéssel is, de törekednek a fejlődésre. Mert néha ez tesz minket „valóban szabaddá”. Ezért becsülöm Zolit is.
Fejlesztőkkel együtt dolgozva honlapkészítő cégként szeretett volna végre „egyszerűbb életet az irodában”. A konkurenciát is figyelembe véve tudta, hogy a következő években minden eddiginél komolyabbat kell dobbantania.
(Honlapkészítő cég ma már sok van.)
Amivel hatékonyabban dolgozhat és lepipálhatja a hasonló cégeket. Amivel időt, energiát takaríthat meg a munkafolyamatokban és játszi könnyedséggel nyújthat többet azoknak, akik az álmaikkal épp hozzá fordulnak.
Jó lenne végre magad mögött hagyni az EFM-t (az Elhúzódó Fejlesztési Munkákat)?
Egyik ügyfelének projektjében olyan lehetőségre volt szükségük Zoliéknak, amivel több landing oldalt tudnak létrehozni, illetve azon való rendelést egyszerűbbé tenni, méghozzá bankkártyás fizetési rendszerrel karöltve.
Zoliéktól azt is elvárta az ügyfél, hogy támogassa őket a sales-és marketingfolyamataik csiszolásában (hiszen ma honlapokat létrehozni marketinges tudás nélkül nem lehet).
Annak érdekében, hogy a legjobb szolgáltatást nyújtsák és megfeleljenek az ügyfelének elvárásainak, a cégnek szüksége volt arra, hogy gyorsan és egyszerűen építsenek be olyan biztonságos online űrlapot, amelyek bármilyen weboldalon zökkenőmentesen beágyazhatók.
Egy hónapos időtartam alatt kellett létrehozni egy weboldalt, több landing oldallal, és azokon bankkártyás fizetési és rendelési lehetőséggel. Olyan segítséget kerestek, ami főnixmadárként emeli fel őket lelket gyönyörködtető zenére.
A cél az volt, hogy egy új termék, szolgáltatáscsomag, előfizetés során is egy csuklómozdulattal tudják megoldani egy újabb landing oldal felhúzását, illetve azon való rendelés kiépítését.
Esetükben fontos volt, hogy különböző helyekről (hírlevélkampányból, Facebook-hirdetésből) jövő leadek különböző oldalon landoljanak.
Egy csatornához egy landinget használtak, mert így sokkal jobban szegmentálhatták már az ismeretlen érdeklődőket is. Pontosan ismerhették, honnan és miért jött az érdeklődő (szövegezésben is megmutatkoztak: „megnyitottad, lekattintottad”), ezzel nagyobb bizalmat építhettek.
Zoliék is tapasztalták, hogy egyre több megrendelő szeretne bankkártyás fizetést megoldani a honlapján belül. Sőt egyre kevésbé elégednek meg a "csak valamivel". Szeretnék célirányosabban kiaknázni a mérési lehetőségeket, sőt szeretnének minél több dolgot automatizálni (épp úgy a számlázást, mint a fizetést vagy az utánkövetést).
Statisztikák szerint azok a B2B vállalkozások, akik minden teketória nélkül belevágnak az automatizálásba, már 6-9 hónapon belül 10 % árbevételnövekedést érnek el. Ezért ezen nincs is mit csodálkozni. A fejlődési vágy a tömérdek projekt során viszont nekik is beárnyékolta a munkanapokat.
Egy olyan okos űrlapot használtak, ami:
A több hónapos fejlesztési és munkaerőkapacitás helyett Zoliék lerövidítették a folyamatot néhány napra. Ez az okos rendelési űrlap a Sales Form, ami támogatja a bankkártyás fizetést, az ismétlődő fizetéseket, a kétlépcsős fizetést és még az utalást is.
A régebbi projektek során is ugyanolyan egyszerűen használhatták, mint az újakhoz. Hiszen előnye, hogy a meglévő honlaphoz nem kell hozzányúlni, hónapokon át fejleszteni, nem rontják el azt, ami már működik és nincs kiesés sem.
A Sales Form nélkül mindezek megvalósítása sokkal időigényesebb lett volna; ha megpróbáltál már online fizetős rendszert építeni a semmiből, akkor te is tudod, hogy sokkal hosszabb időt vesz igénybe, mint amit a Sales Form kínál.
A Sales Form időt és energiát spórol. Vele elérheted, hogy az eredményeidnél már csak a terveid legyenek nagyobbak, komolyabbak – még a morcos anyósod is büszke lesz rád.
Így lehet a munkád átlagosból zseniális. A landoló oldal ugyanis egy különálló, okos munkatársként működhet bármely oldalad esetében. Az online bankkártyás fizetést lehetővé tevő okos rendelési űrlappal, a Sales Form-mal elérheted, hogy az épp aktuális oldalon arra a bizonyos „gombra való kattintás után” vigye a rendszer a folyamatot automatizáltan.
Tudj meg a Sales Formról többet. Kérdésed van? Szólj hozzá a bejegyzéshez!
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : salesform, esettanulmány, honlapkészítés, digitális termék
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.