Minden vállalkozás egy ötlettel és egy vággyal születik meg. Találsz valamit, ami igazán lelkesít és ami képes kibillenteni abból a napi rutinból, amibe kerültél.
Ez az új ötlet fog felvillanyozni, ez tölt fel energiával és emiatt döntesz úgy, hogy belevágsz abba a nagy kalandba, amit vállalkozásnak hívnak.
Én is így lettem vállalkozó.
Ötletembernek tartom magam. Rengeteg új ötlet és terv születik meg a fejemben minden egyes nap és mindegyikért tudok lelkesedni. Mindegyikben meglátom az a potenciált, hogy rengeteg ember életét tehetné jobbá és ezzel rengeteg pénzt lehetne keresni.
Ma már szándékosan visszafogom magam, mert a világon nincs annyi idő és kapacitás, mint amennyi ötletem van :)
Már csak egy jó ötletre vagy a gazdagságtól? Keresed azt, ami meghozza az átütő sikert, amit megérdemelsz?
Mindig is vágytam arra, hogy tudjak csak EGY dologra fókuszálni és abba az egy dologba tegyem az összes erőforrásomat. Olyan jó lenne… csakhogy nem ilyen vagyok. Mindig hajt valami új, valami lelkesítő.
Ha olyan vagy mint én, akkor ezt megérted. Leírhatatlanul csodás érzés, amikor tele vagy energiával és ugrálni tudnál, mert lett egy új ötleted, amiben 1000%-osan hiszel.
Ilyenkor rengeteget tudsz dolgozni rajta és picit sem fáraszt, csakhát... minden a háttérbe szorul amivel eddig foglalkoztál.
Olyan jó lenne, ha minden ötletünk egy varázspálca suhintásra valóra válhatna. Igazam van?
Így van ezzel szinte minden vállalkozó, azok is, akik képesek egy dologra fókuszálni. Ők a saját vállalkozásukon belül élik ki a kreativitásukat. Újabb termékek, újabb akciók, újabb csomagolás, újabb kommunikáció, újabb partner vagy vevőszerző ötletek.
Ezek szintén viszik az időt, mert minden ötlet életképessége akkor dől el, amikor megvalósul és kiderül, hogy működik vagy sem.
A fő probléma tehát az, hogy az ötlet egészen a megvalósításig lehet zseniális áttörés és hatalmas időpocsékolás is.
Olyan jó lenne, ha valahogy azt előre lehetne tudni, hogy pontosan melyik.
Ha létezne valami módszer arra, hogy előre le lehessen tesztelni még mielőtt az ember belerakna annyi energiát.
Persze meg is lehetne kérdezni a barátainkat és a családunkat, hogy mit szólnak hozzá. Ha próbáltad már ezt a módszert, tudod milyen siralmas eredménnyel jár.
Megkérdezhetnénk az embereket a Facebook csoportokban vagy a korábbi vevőinket, követőinket. Mégsem derülne ki semmi hasznos.
A startup világban rengeteg felmérést, statisztikát és közvélemény kutatást dolgoztak ki és tudod mi derült ki mindegyikről?
Hogy nem szállít megbízható eredményt, hiába költenek rá dollár milliókat.
Így sosem derül ki, hogy egy startup ötlet sikeres lesz vagy csúfos kudarc.
Csak egy dolog számít: a vásárlás.
Az emberek a pénztárcájukkal szavaznak.
Ha megvette, akkor jó. Ha azt mondja megvenné az semmit sem jelent. Sajnos.
Ezért is lenne sokkal egyszerűbb, ha nem vágnék bele új ötletekbe. Ha nem akarnék újabb termékeket, ajánlatokat vagy kampányokat tesztelni.
Sokkal egyszerűbb lenne, ha meg tudnám erőszakolni magamat és csakis egy dologra fókuszálnék.
De hol maradna akkor a vállalkozó szabadság? Hol maradna a vállalkozás bizsergető izgalma?
Nem adhatom fel azt, ami éltet.
Vagy ez is csak egy okos magyarázat? Egy csapda, ami ügyesen belelavíroztam magam? Elhitetem magammal, hogy nem a rossz szokásaim miatt vagyok átlagos vállalkozó, hanem mert én így szeretem? Mert én így működöm?
Tényleg nem tudom.
Azt tudom, hogy folyamatosan falakba ütköztem, amikor egy új ötletet akartam szenvedéllyel és kicsattanó lelkesedéssel piacra dobni. Mindig volt egy lelkesedési szakasz, amit aztán követett a halogatás szakasza, míg végül teljesen elsüllyed az eredeti ötlet.
Volt olyan is, ahol 80%-ban készen lett minden és akkor jöttek olyan problémák, amiket nem tudtam/akartam megoldani. Túl nagy falatnak tűntek.
Olyan is volt, hogy elkezdték rendelni a terméket, de olya sok plusz munkát kellett belerakni és annyira nem hozott, hogy egyszerűen nem érte meg. Így az is ment a kukába.
Minél több projektem fulladt a kudarcba, annál több ötlet hulla tornyosult előttem, egy kisebb dombnyi.
Ha felmásztam volna rájuk, akkor elláttam volna messzire.
És talán meg is tettem, mert egyszer csak feltűnt valami a távolban.
A legtöbb ötlet ott vérzett el, hogy nem tudtam elég gyorsan piacra dobni és tesztelni.
Emlékszel a korábbi epizódban említettem, hogy mindig a problémák, a falak, amikbe ütközünk, hozzák meg a legnagyobb áttörést.
Most is ez történt.
Megvolt a probléma és már csak meg kellett keresni a megoldást. Imádom a problémákat, szeresd meg őket te is :)
Szóval a terv a következő volt.
Rendben. Akkor olyan emberek kellenek, akik a pénztárcájukkal szavaznak. Hogyan oldjam meg, hogy ehhez ne kelljen legyártanom a terméket? A megoldás: elővásárlás.
Mondjam el az előnyöket és adjak lehetőséget arra, hogy kedvezményes áron vagy részletfizetéssel előre meg tudják vásárolni. Ha valamiért mégsem jön össze, akkor egyszerűen csak visszafizetem a pénzt és bocsánatot kérek.
Kell egy olyan rendelési űrlap, amit kitöltve akár bankkártyával is tud fizetni, meg átutalással. Az lenne a legjobb megoldás. Csak létrehozok egy új terméket, készítek hozzá egy rendelési űrlapot és máris egyszerűen meg tudják rendelni és ki is tudják fizetni.
Kell egy szoftver, amivel gyorsan összerakhatok landing page oldalakat, amik bemutatják a termékem előnyeit és lehetőséget biztosítanak a rendelési gomb elhelyezésére. A rendelési gomb pedig vigyen el az űrlapra, ahol megadhatja a vásárlási adatait.
Ha lehet, legyen olcsó vagy ingyenes, hiszen sokat akarok készíteni. Így találtam rá a Mobirise-ra, ami egy asztali szoftver és rendkívül gyorsan lehet landing oldalakat készíteni vele. Majd ha működik, akkor szívesen fizetek egy profinak egy sokkal jobb honlapért.
Kell egy olyan megoldás, hogy amikor rendel valaki, azonnal megkapja a számlát és ha készen van a termék és az digitális, akkor egyből megkapja a hozzáférést is e-mailben.
Vagy ha fizikai a termék, akkor valaki más (ne én) csomagolja, címezze és szállítsa ki.
Erre pedig a sales funnel jelentette a választ.
Építeni kell egy többlépcsős értékesítési rendszert, ahol a látogatót végig vezetem egy úton. Ami egyből kitermeli a hirdetési költséget és ami egyre több bevételt termel a számomra.
Ha ez megvan, akkor már csak forgalmat vagyis látgatókat kell terelnem ebbe a rendszerbe és készen is vagyok. A látogató terelésére pedig tökéletes megoldás a tartalommarketing, amiről pont írtam egy sikerkönyvet :)
A terv készen volt, a terv tökéletes volt, csakhogy nem működött a gyakorlatban.
Egyszerűen nem tudtam összehozni sehogy sem.
Egyszerűen nem találtam a neten olyan céget vagy szoftvert, amivel mindezt meg tudtam volna valósítani.
Mit tegyek? Adjam fel?
Vagy próbáljam meg legyőzni ezt az újabb akadályt, ezt a falat?
Hátha valami még jobb dolog sül ki belőle?
A végét már úgy is tudod, hiszen ezt a cikket olvasod éppen. Megszületett a SalesForm rendelés automatizáló platform.
Egy sokkal nagyobb dolog lett belőle, mint aminek az elején készült. Akkor még csak azt akartam megoldani, hogy egy új ötletet sokkal gyorsabban lehessen tesztelni és piacra dobni.
Aztán már azt akartam, hogy minden korábbi vállalkozásomat ültessük rá erre a rendszerre.
Majd azt akartam, hogy minden korábbi megkezdett ötletemet fejezzünk be ezzel a rendszerrel.
Így lett egy egyszerű vágyból valami sokkal hatalmasabb, ami már képes sok ember életét megváltoztatni.
Így jutottunk el onnan, hogy én akartam valamit könnyebben megoldani, oda, hogy már másik is könnyebbé teszik vele az életüket.
Eleinte csak azért tanítottam meg rá más marketing kivitelezőket, hogy nekem dolgozzanak. Ők viszont egyre több ügyfelüknél kezdték el használni és a folyamat egyre inkább megállíthatatlanná kezdett válni.
Ha pedig egy folyamat megállíthatatlan, akkor ki kell húzni a vitorlákat, a szél irányába kell kormányozni a hajót és hagyni, hogy száguldjon veled a vízen.
Közben pedig a lehető legjobb teljesítményt nyújtani, hogy mindenki a legjobbat kapja meg. Sokkal többet, mint amire vágyott.
A SalesForm platformmal a célunk, hogy megkapd a lehető legmodernebb marketing eszközöket úgy, hogy neked nem is kell tudnod vagy értened, hogy mi miért működik. Csak csinálod és termeli a pénzt.
Csak követed a videóinkat, csak kitöltöd az admin felületeden az űrlapokat és megy.
És ez benne a legcsodálatosabb.
Sosem volt még ilyen egyszerű átültetni egy vállalkozási ötletet az elméletből a gyakorlatba.
Sosem volt még ilyen egyszerű elkezdeni vállalkozni.
Sosem volt ilyen fájdalommentes egy meglévő honlapod felturbózni és mögé tenni azt a stratégiát, amivel a te hajód is elkapja azt a szelet, ami a kikötőből kiránt és elrepít oda, ahova mindig is tartozott a vállalkozásod. A kiemelten sikeres cégek közé.
Köszi, hogy elolvastad, kérdezz bátran és ne felejtsd…
…. már csak egy SalesForm kell, hogy elérd.
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.
Címkék : vállalkozás, salesform, online vállalkozás, kisvállalkozás, egyszemélyes vállalkozás, kata, KATA
Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.
Keress a cikkek között:
Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.