Mi lehet az online eladás valódi titka?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

Az az egy nagy probléma, amit ha megoldasz, akkor az összes többi problémát is könnyedén meg tudod oldani?
 

Az a dominó, amit ha ledöntesz, akkor az összes többi szépen sorban ledől.
 


Mindig van egy lényeg.

Mindig van egy mag, amit már nem lehet tovább egyszerűsíteni.
Ezt keresem mindenben, mert ha a mag, az alap stabil, akkor arra aztán már bármilyen kreatív birodalom ráépíthető.
 

Ha az alapok nincsenek meg és azt sem tudjuk mi az, akkor csak a szerencsén múlik, hogy amit építünk az összedől, áll, évekig áll, fejlődik vagy a vesztébe zuhan.

Bonyolítani bármit lehet.
 

Ha beírod a Google keresőbe, hogy tojásrántotta, akkor rengeteg receptet fogsz találni.
Mindenki hozzá akart tenni valamit, hogy még jobb legyen, még különlegesebb. Azonban hiába a sok hozzáadott zöldség, fűszer, sajt, sonka vagy tejszín, ha nincs meg az alap, amire építeni lehetne. 
 

De mi az alapja a tojásrántottának?

  • A jó tojás. 
  • A zsíradék, amin elkészül 
  • és a só.
     

Ez az alap. Amire aztán építkezhetsz. Ha ez nincs meg, akkor hibába teszel rá bármit, az nem lesz egy jó tojásrántotta.

 

Mi lehet az online eladás valódi titka?
 
 
 

 

Mindig is azt kerestem, hogy mi a lényeg. Mi a fő titok. Az amit, ha már jól csinálsz, akkor garantált a siker
Hallgasd meg a mai podcast epizódot


Szinte mindegy, hogy egy tálban vered fel a tojást vagy ráütöd a serpenyőre és ott kavarod. Ezek csak finomságok.

A lényeg, hogy a végén pont olyan állagú és ízű legyen, amilyet szeretsz. Azt kell csak megtanulod milyenre süssd, nem azt, mivel lehet különlegessé tenni
 

Ha már az alapok mennek, akkor bátran lehet kísérletezni mindenféle huncut recepttel.

Így van ez az online marketinggel is.
 

Meg kell találni az alapot, ami nélkül nem is működne. Mert alapok nélkül is megy, csak nem az igazi. 
 

Gyökerek nélkül, az első vihar is kidönti a legerősebbnek tűnő fát is. A fa okosan ezért előbb lefelé, a föld alá építkezik, aztán növeszt csak látványos lombkoronát. Példát vehetnénk róluk.

 

Neked vannak vállalkozói példaképeid?
 

Én például mindig keresem a példaképeket, akikre fel lehet nézni és akiket követni lehet egy adott területen. 

Szinte mindenki jó valamiben. Szinte mindenki képes arra, hogy valamilyen tudását vagy képességét a tökéletesség szintjére csiszolja. 
 

Ezekre az emberekre pedig az a jellemző, hogy képesek arra, hogy egy bonyolult dolgot is annyira leegyszerűsítsenek, hogy azok könnyedén megérthetővé válnak. Szerintem ez az egyik legfantasztikusabb emberi képesség.
 

Emlékszel az Öveges professzorra? 79-ben hunyt el, de még így is emlékszem gyerekkoromból, hogy mennyire érdekesen magyarázta el a tévében az unalmas fizikát. Élvezet volt nézni. Keress rá, érdemes.

Vagy ott van Stephen Hawking, aki 2018-ban hunyt el és olyan bonyolult dolgokat mint a kvantumfizika, feketelyukak vagy a szubatomi részecskék, képes volt érthetővé tenni a hétköznapi emberek számára is.

 

Szerintem ez a legnagyobb tudás. 

Ez a szakterületed mély megértése, és alapos ismerete. Amikor le tudod egyszerűsíteni és tudsz olyan hasonlatokat használni, ami bárki számára érthető.
 

Ha az olyan bonyolult dolgokat, mint a fizikát, a minket körülvevő világ szabályait, a világegyetem működését lehetséges érthetően megtanítani, akkor az online marketing ehhez képest gyerekjáték.
 

Szóval azt kerestem, amit ezek a nagyszerű emberek is elértek. A lényeget. Az egész alapját, a magot.
 

Csakhogy ez nem olyan egyszerű, mert az internet tele van tudással. Tele van cikkekkel, videókkal, fizetős anyagokkal, tanfolyamokkal és mindegyik érdekesnek és hasznosnak tűnik.

 

Hogyan találd meg a kincset a rengeteg hasztalan információ között?
 

  • Az egyik azt mondja, hogy a kereső optimalizálás a kulcs. Azt kell megtanulnod és jönnek majd a megrendelések.
  • A másik azt mondja, hogy a közösségi média a kulcs. Építs közösséget, posztolj a Facebookra, készíts csoportokat és tele leszel hűséges vásárlókkal.
  • Van aki ennél is messzebbre megy és az Instagram legjobb technikáit tanítja, vagy a YouTube csatorna felépítésének titkait.

 

Aztán ott vannak a Facebook hirdetések, a Google hirdetések. A landing oldal, a hírlevél, a szövegírás, a tartalommarketing, a gerilla marketing, az influencer marketing, a neuro marketing, az affiliate marketing … és biztos kihagytam még egy csomó mindent.

A végén az ember elolvas millió és millió cikket és egyre kevésbé tudja, hogy akkor most minek is kellene nekiállnia.
 

Az információ a legjobb dolog ebben az évszázadban, csak éppen már túl sok van belőle és sokkal jobb lenne, ha nem nekem kellene eldönteni, hogy mit is csináljak, hanem lenne egy útmutató, amit követni tudok, amit érdemes megvalósítani. Én erre vágytam mindig is, szerinte a legtöbben szintén erre vágynak, egyetértesz?
 

A túl sok marketing információ nyomasztó, akkor is elképesztően nehéz, ha már 12 éve foglalkozol online vállalkozásokkal és online marketinggel, úgy mint én.

Ha csak most csöppentél bele, akkor pedig ez maga lehet az őskáosz.


Ezért a legtöbb ember azt teszi, amire az agyunk tréningezte magát az evolúció során:  kiszűri a felesleget és elkezd számára szimpatikus embereket és irányzatokat követni.

 

Sosem hittem abban, hogy létezik EGY igazság. 

  • Sosem hittem, hogy van egy guru, aki aztán mindenre tudja a megoldást. 
  • Nem hiszem, hogy van egy technika, ami mindenkinek jó. 
  • Nem hiszem, hogy létezik csoda gyógyszer, ami mindent gyógyít.
  • Nem hiszem, hogy létezik olyan frizura, ami mindenkinek jól áll.

 

Mindannyian egyediek vagyunk. Mindenkinek picit más működik. 
 

Mégis…
 

Lennie kell egy közös pontnak, ami szinte mindenkinél azonos.
 

És ha ki akarok állni az emberek elé azzal az üzenettel, hogy találtam valami jót, ami talán neked is segítene, akkor nem csinálhatom azt, ami engem is taszít. Nem mondhatom azt, hogy csakis a tartalommarketing az egyetlen járható út, csak azért, mert arról írtam a sikerkönyvem.
 

Nem mondhatom, hogy a rendelések automatizálása az egyetlen út a vállalkozásod korlátlan növekedéséhez, csak azért mert én egy ilyen platformot építek.
 

Nem nézhetek mindent szögnek, csak azért mert kalapács van a kezemben. Igazam van?

 

Elkezdtem olyanokat modellezni, akik sikeresebbek nálam
 

Ezért elkezdtem rengeteg sikeres vállalkozót és marketingest követni. Azért különböztetem meg most őket, mert általában a marketinges arra vállalkozik, hogy megtanítson valami izgalmas új eszközt neked. 
 

A marketingeseknél sosem azt kell nézni, hogy mit mond, hanem azt, hogyan adja el neked a termékét vagy a szolgáltatását. Erre viszont csak sokára jöttem rá.

Teljesen mindegy, hogy ő azt állítja, hogy az instagram a jövő, amikor látod, hogy e-mail kampányt folytat és Adwordson hirdet.
 

Szóval elkezdtem követni rengeteg sikeres embert. Feliratkoztam a hírlevél listájukra, beállítottam elemző szoftvereket, néztem a közösségi média kommunikációjuk, a hirdetéseiket és követtem, mit és hogyan kommunikálnak.
 

Ezt hívják modellezésnek. Figyeltem, jegyzeteltem és tanultam.

Korábban azt hittem, ez egy gyors folyamat lesz. Azonban egyre nehezebb volt a sok sok vonzó ajánlat és a felturbózott kommunikáció közül kihámozni a lényeget.

 

 

Hatalmas munka volt, de rájöttem valami fontosra
 

Láttad a tökéletes trükk című filmet? Van benne egy jelenet, idézem a párbeszédet:

 

“Minden bűvésztrükk három részből, más szóval mozzanatból áll.
Az első rész neve: ígéret. A bűvész mutat egy közönséges tárgyat, egy pakli kártyát, egy madarat, esetleg egy embert. Megmutatja a tárgyat, talán kéri, hogy vizsgálják meg, győződjenek meg róla, hogy valódi, egyszerű, hétköznapi tárgy, de persze többnyire nem az.
A második részt úgy hívják: fordulat. A bűvész fogja a közönséges tárgyat, és valami rendkívülit tesz vele. Keressük a titkot, de nem találjuk. De nem is vagyunk igazán kíváncsiak rá, mert nem a valóságot akarjuk, hanem az illúziót. De még nem tapsolunk, mert az nem elég, ha valami eltűnik. Elő is kell kerülnie.

Ezért minden bűvésztrükknek van egy harmadik mozzanata is, a legnehezebb. Úgy hívják: jutalom."

A tökéletes trükk c. film

 

Még nem érted mi köze van ennek az online marketinghez?

Várj, folytatom...
 

A bűvészek gyakran úgynevezett utóképet hoznak létre a kiszemelt áldozatoknál. A bűvész megböki a mutatvány szereplőjét, vagy nyomással azt az érzetet kelti, hogy egy képzeletbeli tárgy (például egy korábban odaszorított pénzérme) a valóságban is mondjuk az áldozat kezében van. Így a trükk alanya teljes biztonsággal állítja, hogy a markában szorítja az érmét, így őszintén meglepődik, amikor az például a füle mögül kerül elő.
 

Azzal, hogy a bűvésznek be nem áll a szája, a megfigyelő agyát megtölti lényegtelen információval. Az így keletkező zavarodottság elvonja a figyelmet az akcióról. Természetesen nemcsak beszéddel lehet elterelni a figyelmet a mutatvány közben. A színpadon feltűnő fényes, új, mozgó vagy villogó tárgyak magukra vonják a figyelmet. Ezt a kutatók érzékbefogásnak (sensory capture) nevezik.
 

A bűvész úgy is elvonhatja a színpadra lépő önkéntes figyelmét, hogy valamilyen lényegtelen cselekvés végrehajtására kéri. Ezzel erre - a mutatvány szempontjából fölösleges - cselekedetre irányítja a szereplő figyelmét. 
 

A bűvészek az idővel is manipulálnak. Ha a trükk végrehajtási módszere és a végeredmény között jelentős késés van, akkor a megfigyelők nem kötik össze a kettőt. 
 

Végül gyakran vetnek be különféle beugrató akciókat is. Ha egy cselekedetnek látszólag egyértelmű a célja, például egy viszkető fül megvakarása vagy egy kalap megigazítása, akkor a nézőközönség általában nem veszi észre, hogy a bűvész ezt a mozdulatot mondjuk arra használja, hogy elrejtsen valamit a kalapja alá vagy a füle mögé.
 

 

Látod már mi a lényeg? A Figyelemelterelés. 

Ez a lényeg. 
 

Csak arra figyelek amire akarják, hogy figyeljek, és közben a szemem előtt tűnik el az elefánt a színpadról.
 

Ekkor jöttem rá, hogy nem azt kell modellezni, amit mondanak, hanem amit csinálnak. 

Onnantól kezdve nem foglalkoztam azzal, hogy milyen irányba terelik a figyelmem, csak azt néztem, hogy ezt hogyan teszik.
 

Mikor, mit küldenek, hova kerülök, milyen landing oldalra. Ott mivel keltik fel a figyelmem, milyen történetet mesélnek el és mi az ajánlat, amit alig bírok visszautasítani?
 

És tudod mire jöttem rá?

Rengeteg működő technika létezik. Amitől működik, az pedig a figyelem felkeltés, a történet, és az ajánlat, amit kapok. Ha ez rendben volt, ha ez ki volt dolgozva, akkor a technika (hogy ez most Facebook, hogy Google Ads, hogy hírlevél, hogy közösség építés, hogy webáruház vagy sales funnel) máris kevésbé volt érdekes.
 

És volt még egy közös pont: Ez pedig az online bankkártyás fizetés.

Még az ingyenes ajánlatokhoz is meg kellett adnom a bankkártya adataimat.

Sőt, azért dolgoztak a legtöbbet, hogy az első vásárlási döntésem meghozzam és legalább 1-2 dollárt fizessek nekik.

 

Megvolt a tudás amit kerestem és megszületett a tervem is..
 

Mikor ezt megértettem, rájöttem mit kell tennem, ha arra a sikerre vágyom, amiben a követett vállalkozóknak is része van. 

Modelleznem kell amit csinálnak.
 

Meg kell néznem, hogyan adnak el és nekem is fel kell építenem azokat a rendszereket, azokat a stratégiákat.
 

Ehhez pedig elengedhetetlen az online bankkártyás fizetés.
 

Be kell vezetnem a vállalkozásaimban, hogy aztán fel tudjam építeni azokat a folyamatokat, amik nálam is megtöltik a bankszámlát.

Nekem is szükségem van többlépcsős értékesítésre. Nálam is kell olyan upsell ajánlat, amit már egykattintással ki tudnak fizetni. 
 

Nálam is kell ismétlődő fizetés, hogy minden hónapban tudjam terhelni a vevőim bankszámláját.
 

Nekem is sok pénzre van szükségem, hogy minél több emberhez tudjam eljuttatni az üzenetem.

 




Egy komoly probléma volt a remek tervemmel
 

Ilyen szolgáltatást nem találtam a magyar piacon.
 

Ma már tudom, hogy azért nem, mert a bankkártyás fizetéshez nem voltak meg a szükséges banki feltételek. A CIB banknál csak 2018 közepén lett ismétlődő és egykattintásos fizetés. Rajta kívül csak az OTP Simple jöhet szóba, de ő sem kezdett sokkal korábban.
 

Így azt lehet mondani, hogy a magyar piac most áll a robbanás előtt.
 

Kevesen ismerik ezeket a módszereket és még kevesebben építettek eddig ilyen online rendszereket.
 

Benne vagyok egy MasterMind csoportban, ahol a legsikeresebb online vállalkozók vannak jelen. Ők a top-top. Mindegyik sales funneleket épített és előfizetéses rendszereket. Nekik ez elképesztően jól működik és nem csak azért, mert szinte nincs is konkurenciájuk. Azért is működik olyan jól nekik, mert a vevők imádják.
 

Ők főleg egyedi fejlesztéseket és külföldi rendszereket használnak mint pl.: a braintree.

Ők igazi úttörők. És tudod honnan lehet ráismerni a felfedezőkre, akik előttünk járnak és törik az ismeretlen felé az utat? Hogy nyílvesszők állnak ki a belőlük :)

Sokkal egyszerűbb a kitaposott úton járni és sokkal biztonságosabb is.

 

Talán most már jó úton vagyok
 

Úgy érzem sokat kockáztattam azzal, hogy mindenemet beleraktam a SalesForm fejlesztésébe.
 

Miközben pontosan tudtam, hogy valami olyat csinálunk amire szinte minden vállalkozónak szüksége van.
 

Tudtam, hogy ez működni fog, mert működnie kell, hiszen ezer és ezer példa van rá, hogy Amerikában ez milyen hatékony.

Látom azt is, hogy aki itthon megcsinálta saját magának, az mennyire sikeres lett egyik napról a másikra.
 

Ezért is akartam ezt a szoftvert, ezért is akartam használni a saját vállalkozásaimban.

Elegem volt abból, hogy futok az újabb és újabb marketing újdonságok és vonzó technikák, trükkök után.
 

Olyat akartam ami stabil, olyan alapot, amire bármilyen hatalmas vállalkozást fel lehet építeni, amit csak meg bírok álmodni.
 

És sikerült elérnem a célom.

Megvan az eszköz, elérhető. 
 

A SalesFormot folyamatosan állítjuk hadrendbe a vállalkozásaimnál. Egyre több Sales Funnelt építünk meg.

 

Van egy jól fizető szakma, amiből kényelmesen meg lehet élni
 

A leglassabb folyamat jelenleg a kivitelezők kiképzése. Annyira új ez nálunk, hogy nincsenek olyan emberek, akik éppen elérhetőek és képesek lennének ilyen automatizmusokat kiépíteni.
 

Aki tudja hogyan kell, az annyira tele van munkával, hogy nem lehet bekerülni hozzá.

Most ezen dolgozom a legtöbbet, hogy kialakítsam a folyamatokat és bárkinek meg tudjam tanítani a többlépcsős értékesítést.
 

Sok sok kivitelezőre van szükségem nekem is, de a piacnak még többre.

Már most látszik egy érdekes tendencia. Sok vállalkozó kezd bele az automatizálásba, hogy jobbá tegye a vállalkozását és megtanulja, hogy és mit is kell megépítenie. Aztán annyira megszeretik, hogy dobják a mostani vállalkozásukat és inkább ezzel akarnak foglalkozni. Inkább marketing kivitelezők lesznek.
 

Szóval gondold át, hogy te is meg akarod-e tanulni, mert lehet beszippant és teljesen új életcélt ad majd neked. Mi lenne akkor a mostani vállalkozásoddal? :)

Bárhogyan is.
 

Abban biztos vagyok, hogy a SalesForm és a rendelés automatizálás egy teljesen új világot nyit meg számodra.

  • Nem csak egy eszköz, 
  • nem csak egy marketing technika, 
  • hanem egy olyan vállalkozási stratégia, amit követve sokkal többet fogsz megtanulni arról, hogyan kell sikeresen vállalkozni, mint arról, hogyan kell létrehozni egy bankkártyás fizetési felületet.

 

Köszönöm, hogy elolvastad.

 

Ha kérdésed van, kérlek tedd fel bátran és ne feledd…

…. már csak egy SalesForm kell, hogy elérd.



Miért érdemes podcastet hallgatni?

- mert akkor is tudsz fejlődni, ha éppen utazol. Vagy takarítasz, esetleg főzöl. Tudsz tanulni edzés, kertészkedés, sétálás közben. Vagy amikor mész a gyerekért az iskolába.
A legjobb, hogy egyszerre több dolgot is tudsz csinálni. Még pihenhetsz is csukott szemmel.

A mai epizódot itt találod: https://anchor.fm/salesform/episodes/Mi-lehet-az-online-rtkests-lnyege-e846pb

De hallgathatod a kedvenc platformodon is:
Google: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9lYmNjOTM0L3BvZGNhc3QvcnNz
Apple: https://podcasts.apple.com/us/podcast/4x-es-bevételnövekedés-rendelési-automatizmusokkal/id1482588797?uo=4
Spotify: https://open.spotify.com/show/3LO7Dx2I6fD1cKa65xpBtm

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : vállalkozás, salesform, online vállalkozás, kisvállalkozás, egyszemélyes vállalkozás, kata, KATA

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.