Te is csak arra vágysz, hogy sokan vásároljanak tőled?

Kategória: SalesForm | Cikk Gyors olvasása
MEGOSZTÁS

13 év kellett hozzá, de megtaláltam azt a módszert, amivel bármennyi vállalkozási ötletet sikerre lehet vinni a neten. Csak ismerni kell hozzá a stratégiát és bele kell tenni a szükséged időt.

 

 

Akár vállalkozás indítását tervezed, akár vállalkozást építesz, van amiben biztos lehetsz: csak egy dolog állandó a változás.

Akárhányszor elindultam egy új termékkel a végén mindig egy picit, vagy épp nagyon más termék lett a befutó. A piac mindig valahogy mást akart, mint amit én elsőre elképzeltem.

 

Amikor igazodni tudtam a változáshoz, akkor pénzt kerestem. Amikor megmakacsoltam magam, akkor tapasztalatot gyűjtöttem.

Tapasztalat... így megmagyarázzuk meg magunknak azt, hogy elbuktuk azt a sok pénzt és időt :)


Az elmúlt 13 évben több mint 47 különböző vállalkozási ötletet kezdtem el megvalósítani és ennél is több volt, amibe csak belevágtam, de nem jutott el odáig sem, hogy legyen neki egy honlapja.

 

Nem is tudom… talán ez már valami szenvedély vagy függőség nálam :)

 

Te is csak arra vágysz, hogy sokan vásároljanak tőled?
 

 

Mindig is arra vágytam, hogy sokan vásároljanak tőlem. Aztán én is megváltoztam.
Ez a kép egy teltházas előadásom volt a bálnában marketing automatizálásról
PODCAST  meghallgatásához kattints ide

 

Te miért kezdtél el vállalkozni? Én az izgalom miatt

 

Amióta emlékszem, azóta csak arra vágytam, hogy egy igazán tartalmas és izgalmas életet élhessek. Hogy ne azért kelljen minden reggel felkelnem, hogy bejárjak egy olyan munkahelyre, amivel megkeresem a pénzt a számláimra.

 

Csak arra vágytam, hogy az életem tele legyen új impulzusokkal és kalandokkal. 

 

Ha arra gondoltam, hogy egy életet fogok leélni egy okosan felépített csapdában, akkor elfogott a rettegés. 

 

Ki akartam szabadulni belőle. 

  • Dolgozzak minden nap 8-tól 4 ig bocsánat, este 8-ig, hogy aztán vehessek magamnak egy lakást, ami egész nap üresen áll, mert én dolgozom?
  • Dolgozzak egy olyan fizetésért, amiből olyan autót, órát és ruhákat vehetek, amivel lenyűgözhetek olyan embereket, akik nem is érdekelnek?
  • Dolgozzak azért, hogy eltartsam a családom, akiket aztán nem is látok, mert folyamatosan túlórázok, hogy a főnököm egy újabb balatoni nyaralót vehessen magának?

 

NEM!
 

A magam ura akartam lenni. Szabad vállalkozó.

És ha már így döntöttem, akkor az egyik legjobb akartam lenni benne.
 

Arra vágytam, hogy egyszer rátaláljak arra az ötletre, arra a vállalkozásra, ami meghozza nekem az áttörést.

És amíg nem találtam meg, addig elkezdtem megtanulni, hogyan lehet minél gyorsabban felépíteni egy új vállalkozást a semmiből. Hogyan lehet tesztelni élesben, hogy egy ötlet működne vagy sem.

 

Arra, amire mindannyian vágyunk, nem elég egy jó ötlet vagy a tökéletes termék
 

Idővel egyértelművé vált, hogy mi is kell ahhoz, hogy egy vállalkozási ötletet működjön.

  • Milyen honlapot kell építeni hozzá,
  • hogyan kell hírlevél feliratkozókat gyűjteni,
  • mit kell kommunikálni a honlapon, e-mailben.
  • Hogyan kell reklámozni,
  • hogyan kell a statisztikai adatokból következtetéseket levonni.
  • Hogyan kell csiszolni az elkészült rendszert, hogy egyre jobbá váljon.
  • Hogyan kell tartalmakat készíteni az üzleti blogra, a Facebookra, a YouTube-ra, a LinkedIn-re, a Pinterstre.


A tartalommarketing a gyakorlatban könyvemben, erről bővebben írok.
 

Azonban az is egyre világosabbá vált, hogy ehhez egyedül kevés vagyok, egy csapat kell hozzá. Olyan emberek, akik imádják az egyes részfeladatokat és imádják a munkájukat. Akikkel közösen rengeteg projektet fel lehet építeni.
 

Egy ilyen csapathoz viszont rengeteg pénz kell. Hiszen minél jobb valaki mondjuk a statisztikai elemzésekben, annál nehezebb megfizetni. A csapatba pedig legalább 3 ember kellett volna, ez éves szinten 30-40 millió forint költséget jelentene.

Nekem nincs ennyim.

 

Szuper, hogy kell egy csapat, de miből?
 

Persze rengeteg könyvet olvastam el és rengeteg előadást jegyzeteltem végig, ahol elmondták, hogy csak bele kell vágni! Fel kell venni azt a 3 embert és majd ők kitermelik a saját költségüket. 
 

Meg, hogy csak meg kell fogalmazni milyen emberekre van szükséged és az univerzum majd eléd sodorja őket..

via GIPHY


Sajnos ezekben nem tudtam őszintén hinni.
 

Csak az a látomás lebegett előttem, hogy megígérem a 3 fős szakértői csapatnak azt, hogy micsoda nagy dolgokat fogunk véghezvinni együtt, majd 3 hónap múlva teljesen magamba zuhanva kell elhebegni nekik, hogy bocs, de elfogyott a pénz.
 

Vagy fizetem őket tovább és szépen eladósodom, rámegy a lakásom, a megtakarításom és kereshetek szégyenszemre magamnak egy kényelmes kis multis állást. 
 

Igazi vágylohasztó képek ezek. Kiráz a hideg, ha rágondolok.

Lehet nem bíztam magamban eléggé, nem tudom. 

 

Egyfolytában falakba ütköztem
 

Néha voltak fellángolásaim, hogy keresek ilyen embereket, de mindig pofon vágott a valóság, amikor kiderült, hogy a szép szavak után a tettek mezején mindegyik önjelölt lovag elvérzett. Valahogy a megvalósítás során olyan amatőr hibákat követtek el, hogy fogtam a fejem.
 

Nem is beszélve arról, hogy mennyire nem tudtak önállóan dolgozni, minden nap motiválni kellett volna őket és erre annyira, de annyira nem volt kedvem.
 

Biztos, hogy én csináltam valamit rosszul, de fogalmam sem volt, hogyan lehetne ezt jobban csinálni.
 

Így maradt az az módszer, amit már ismertem: megcsinálom saját magam és csak apróbb részeket szervezek ki, mondjuk a grafikát, a szövegírást, a videó vágást.

A nap viszont nekem is csak 24 órából áll. Az időm véges, az ötleteim pedig végtelen hosszan sorakoznak egymás után, várva, hogy egyszer megvalósítsam őket.

 

És egyszer csak belémhasított a felismerés
 

Aztán amikor jött a legújabb és talán az eddigi legizgalmasabb termékem a könyv, megint szembe kerültem a szokásos problémákkal: 
 

  • Hogyan fogom eladni?
  • Hogyan fogom megépíteni mindazt, ami szükséged ahhoz, hogy eladjam?
  • Hogyan lesz rá időm? 
  • Hogyan tudok felvenni valakit, aki átveszi tőlem a munka nagy részét.


És akkor jött a nagy felismerés: Nem valaki kell nekem, hanem valami. 
 

Nem egy embere vágyom, hanem arra, hogy a feladatokat elvégezze valaki és ez miért ne lehetne egy szoftver.
 

Ha ki tudok találni ismétlődő folyamatokat, akkor azokat le is lehet programozni, és akkor ezek a folyamatok pontosan, gyorsan és 0-24 órában el lesznek végezve
 

Leültem összeírni, hogy mik azok az ismétlődő folyamatok, amiket el kell végezni:

  1. Fel kell keltenem az érdeklődés, és listát kell építenem az érdeklődőkből
  2. Kell egy honlap, amin keresztül meg tudják venni a könyvet
  3. Kell egy rendelési űrlap, ahol meg tudják adni a rendelési adataikat és a szállítási adataikat
  4. Tudniuk kell bankkártyával fizetni
  5. A fizetés után meg kell kapniuk a számlát
  6. Ha fizettek, akkor valaki csomagolja be a könyvet és szállítsa ki nekik
  7. A fizetés után kerüljenek át egy másik hírlevél csoportba, hogy ne kapják tovább azokat az e-maileket, amik a vásárlásra motiválják őket.
  8. Álljon le a hirdetés is, azoknak, akik vásároltak
  9. Lássam a hirdetési rendszerben, hogy mennyi pénzt költök reklámra és mennyi pénzt keresek vele. Tudjam melyik hirdetés éri meg és melyiket kell leállítani.
  10. Kezeljük a sikertelen vásárlásokat

 

Megszületett a mesteri terv
 

Megszületett tehát a terv. Kell nekem egy tökéletes asszisztens, aki elvégzi helyettem a könyv eladásához szükséged feladatokat. És ez a tökéletes munkatárs nullákból és egyesekől fog állni, az interneten fog élni, nem fog fizetést kérni, pihenni, szabira menni, nem hibázik és motiválnom sem kell.

 

Te is csak arra vágysz, hogy sokan vásároljanak tőled?
 

Megszületett a tökéletes terv: nekem egy szoftver kell, nem ember
 

A szoftvernek a SalesForm nevet adtam, ez lett az okos rendelési űrlap, amit aztán minden honlapomhoz használni tudok.
 

Idővel egyre okosabb lett, már képes többet is eladni, mint amit a evő elsőre meg akart volna venni, de erről majd később.
 



Sokat gondolkoztam azon, hogy mit is kell tudnia a szoftvernek. Néha megkísértett a gondolat, hogy építsünk egy csillaghajót.

Egy olyan szoftvert amiben minden benne van:

  • Miért ne állíthatnánk ki mi a számlát
  • Miért ne küldhetnénk mi hírlevelet
  • Miért ne lehetne benne honlapkészítő rész? 
  • Miért ne tehetnénk bele automatizmusokat, CRM rendszert, időpontfoglalót, Sales Funne építőt, Chatbotot és így tovább…
     

Csakhogy mindegyik funkció hozott magával további sok száz másikat. 
 

Ok mi állítsuk ki a számlát. De akkor össze kell kötni a nav rendszerével, akkor kell foglalkozni a főkönyvi feladásokkal, az áfa listák lekéréssel, az utalásokkal, a díjbekérővel és így tovább.
 

A hírlevélnél még több problémába ütköztünk. Kell statisztika, címsor tesztelés, html levél szerkesztő, feliratkozó űrlap generátor, feliratkozók kezelése, SPAM mappa elkerülés...
 

Honlapkészítés? Az pedig egy bevehetetlen vár. Ott a wordpresshez az avada, az elementor, a divi. Ott az instapage, a leadpages, a wix, a honlapszerkesztő, a nicepage, mobirise és még millió másik megoldás.
 

Iszonyúan nagy feladathegy tornyosult előttem, megoldhatatlannak tűnt.

Bőven elég egy jó szoftvert készíteni, nemhogy mindegyiknél jobbat, ami már létezik és amin évek őta dolgozik egy fejlesztői csapat.

 

Mit csinálsz, ha nem tudod elkészíteni álmaid tökéletes termékét?
 

Elkezdtem egy másik irányba keresni a megoldást.

  • Megnéztem milyen cégek vannak, akik a lehető legjobb számlázó programot készítik.
  • Kik azok, akik a lehető legjobb hírlevélküldő szoftvert fejlesztik.
  • Kik azok, akik a legjobb CRM rendszert, a legjobb logisztikai szolgáltatást kínálják.


Majd megnéztem, hogyan tudnánk velük együtt dolgozni. És kiderült, hogy létezik rá megoldás, hogy átadjuk nekik a sikeres fizetést követően a vevők adatait.
 

Így létrehozhatunk egy olyan platformot, ami összeköti a legjobb szoftvereket, amiket lehet amúgy is használsz már.
 

Így a lehető legjobb számlázót, a legjobb hírlevélküldőt, a legjobb logisztikai céget, a legjobb crm rendszert tudod használni, ami csak létezik.

 

A SalesForm így lett egy rendelés automatizáló platform. 
 

Elkezdtünk együtt dolgozni a legjobbakkal, mert te mindenből a legjobbat érdemled.



Ha nem akarsz fejlett hírlevélküldést, akkor használhatod azt, amit a SalesFormba beraktunk, így a digitális terméked egyből ki is tudod küldeni, ha valaki megrendelte.
 

Viszont, ha a legfejlettebb megoldást akarod használni, akkor ott az ActiceCampaign.

Ha ennek az ingyenes változatát akarnád használni, akkor ott a Mautic.

Ha egy könnyen használható és olcsó hírlevélküldő kell, ami letaszította a trónról a Mailchimpet, akkor ott a Mailerlite.

Ha magyar nyelvű kell, akkor pedig ott a webgalamb.

 

Automatán számláznál? Szuper. Használd a piacvezető szamlazz.hu rendszerét. Olcsóbb kell, akkor ott a 2. legnagyobb a billingo.

Te választasz, te döntesz.


Logisztikára is szükséged van? Akkor választhatsz a legrégebbi webshopiroda és az és legmodernebb webshippy közül.

 

Azóta a bankkártyás fizetési rendszerek közül is széles választék alakult ki. 

Szerződhetsz a CIB bankkal vagy az OTP bankkal. Mindegyikhez adunk kijelölt kapcsolattartót és egyedi banki kedvezményeket.

Ha nem akarsz bankkal szerződni, akkor pedig ott a PayPal vagy a magyar Barion.

 

Még több szoftver kellene? Akkor ott a Zapier vagy az Integromat, amivel további 3500 szoftverrel tudod összekötni a SalesForm platformot.

 

Te képes vagy elengedni a kezdeti ötleted, hogy valami nagyobb születhessen meg?
 

A kezdeti tervem az volt, hogy megkönnyítsem magamnak a könyvem eladását.

Aztán vérszemet kaptam, és már azt akartam, hogy minden vállalkozásomnál használhassam ezeket az automatizmusokat.
 

Végül a piac azt szerette volna, hogy ők is használhassák ezt a megoldást a saját vállalkozásukban.
 

Így megszületett a SalesForm platform. A szoftver, amivel úgy tudod automatizálni a rendeléseidet, hogy nem kell programozónak hozzányúlnia a honlapodhoz. A honlapod pedig bármilyen megoldással készülhet.
 

Mindegy, hogy wordpress, wix, instapage honlapszerkesztő vagy egyedi fejlesztés.

Sőt még honlap sem kell hozzá. Mert van aki csak Facebook oldalt használ az eladáshoz.

 

Megszületett a SalesForm és azóta még nagyobb terveim vannak.

Most már azt szeretném, hogy megtanítsam minél több vállalkozónak, hogyan lehet automatizálni a vállalkozásukban a vevőszerzést és a vevők kiszolgálását.
 

Azt akarom, hogy neked is legyen egy olyan rendszered, ami egyre nagyobb bevételeket termel számodra, fáradhatatlanul, minden perceben, minden órában, minden nap.

  • Ezt akarom megtanítani neked és nem csak elméletben, hanem gyakorlatban is. 
  • Azt akarom, hogy amit tanulsz azt egyből meg is tudd valósítani. Hogy a tudásból gyakorlat legyen minél rövidebb idő alatt.
  • Azt akarom, hogy egyre több olyan kivitelező legyen, akik majd megcsinálják a munkát annak, akinek nincs ideje megtanulni, inkább megfizetne valakit, aki valóban ért hozzá.

 

Ezek a nagy terveim a jövőre nézve.

Most már erre vágyom mindennél jobban.

Csatlakozol? Leszel a részese?

 

ui.: Hallgasd meg a podcast adást is

 

Miért érdemes podcastet hallgatni?

- mert akkor is tudsz fejlődni, ha éppen utazol. Vagy takarítasz, esetleg főzöl. Tudsz tanulni edzés, kertészkedés, sétálás közben. Vagy amikor mész a gyerekért az iskolába.
A legjobb, hogy egyszerre több dolgot is tudsz csinálni. Még pihenhetsz is csukott szemmel.

A mai epizódot itt találod: https://anchor.fm/salesform/episodes/Csak-arra-vgytam--hogy-sokan-vsroljanak-tlem-e7t1us

De hallgathatod a kedvenc platformodon is:
Google: https://www.google.com/podcasts?feed=aHR0cHM6Ly9hbmNob3IuZm0vcy9lYmNjOTM0L3BvZGNhc3QvcnNz
Apple: https://podcasts.apple.com/us/podcast/4x-es-bevételnövekedés-rendelési-automatizmusokkal/id1482588797?uo=4
Spotify: https://open.spotify.com/show/3LO7Dx2I6fD1cKa65xpBtm

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

Vissza

Címkék : vállalkozás, salesform, kata, KATA, egyszemélyes vállalkozás, induló vállalkozás, podcast

Hozzászólások :

Csatlakozz a beszélgetéshez!

Oszd Meg a Cikket :


Szerző

Bártfai Balázs

Bártfai Balázs vagyok. 2003 óta valósítom meg a saját és mások ötleteit az Interneten. Több sikeres ötlet és pár kudarc áll a hátam mögött. Az automatizált megoldásokban hiszek. Ezért olyan stratégiákat dolgozok ki, amik folyamatosan szállítják a vevőket. Tudni akarod mások, hogyan lettek sikeresek és gazdagok? Kövesd az írásaimat.

Kapcsolódó cikkeink:

 

 

Keress a cikkek között:

 

 

 


 

 

 


Online bankkártyás fizetés

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nem maradsz le semmi fontosról, ha megadod a címed:

Csak olyan cikkeket küldünk neked, amik érdekelni fognak. Max heti 1 alkalommal.

Ne maradj le a frissítésekről... iratkozz fel a CikkFigyelőre:
 

 

 

 

Címkék

Friss Hírek

Iratkozz fel és nem maradsz le semmiről. Szólunk, ha frissül a cikk vagy számodra érdekes témákról írtunk.